Overslaan en naar de inhoud gaan

Ruime meerderheid Nederlanders doet aankopen na beïnvloeding influencers

75 procent van de Nederlandse Gen Z’ers tussen de 18-25 jaar volgt minimaal één influencer.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Twee derde van alle gebruikers van social media tussen 18 en 65 jaar (67 procent), koopt wel eens een door een influencer aanbevolen product of diens, bewust. Dat blijkt althans uit onderzoek van Storyboard Agency onder meer dan duizend Nederlanders van 18 jaar en ouder (veldwerk oktober 2022).

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek brengt het bereik in grote lijnen in kaart. 75 procent van de Nederlandse Gen Z’ers tussen de 18-25 jaar volgt minimaal één influencer. Enzo Knol staat in Nederland nog altijd stijf bovenaan, hij is de influencer die het meest top of mind is van alle influencers in Nederland.

Het volledige rapport is op de website van Storyboard te downloaden.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in