Overslaan en naar de inhoud gaan

Rondvraag: Wat moet Albert Heijn met de plofkip?

Het maakte gehakt van kiloknallers en heeft nu de aanval ingezet op de plofkip. Wakker Dier is een campagne gestart tegen Albert Heijn.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het maakte gehakt van kiloknallers en heeft nu de aanval ingezet op de plofkip. Wakker Dier is een gestart tegen Albert Heijn. Via advertenties en Facebook roept het op tot actie tegen ´de grootste plofkipverkoper van Nederland´. Wat moet Appie doen?

related partner content for mobile comes here

De actie van Wakker Dier leverde een bombardement aan reacties op. Boze klanten op de van Albert Heijn, plaatjes van mishandelde dieren.

De Zaanse grootgrutter bleef vrij onverstoorbaar en verklaarde: ‘Albert Heijn voldoet aan de eisen van de regelgeving, tegelijkertijd werken we aan de verbetering van het leven van kippen.´ Dat gaat helaas niet van de ene op de andere dag, aldus de supermarkt.

Is dat slim?

Volgens Juriaan Vergouw, adviseur online reputatiemanagement bij Porter Novelli, was dit een te afwachtende en afstandelijke reactie.

AH moet de discussie over verduurzaming breder trekken, vindt hij. ´Door via de eigen social accounts en op andere, invloedrijke online podia actief de dialoog zoeken en uitleg te geven waarom ze handelen zoals ze doen.´

Dit betekent vooral kwetsbaar opstellen en begrip hebben voor de kritiek, aldus Vergouw. ´In de communicatie moeten ze dan vooral aangeven welke stappen ze maken en welke dilemma’s ze daarbij tegenkomen.´

Wat adviseert de Molblog-lezer? Zou Albert Heijn zich toeschietelijker moeten opstellen? Zeggen: die plofkip gaat ons assortiment uit? Of is het statement voldoende en zijn de uitgesproken intenties genoeg? Uw advies graag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in