Overslaan en naar de inhoud gaan

Rodger Beekman en Rogier Schalken in jury D&AD Professional Awards 2015

D&AD onthult de jury van de 53e Professional Awards en maakt een aantal nieuwe categorieën bekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2015 worden de Nederlandse bureaus in de jury vertegenwoordigd door Rodger Beekman, Chief Creative Officer bij in de categorie &;Art Direction&; en Rogier Schalken, Director & Head of Film bij in de categorie &;Branded Film Content & Entertainment&;. De volledige jurylijst is ">hier te vinden.

related partner content for mobile comes here

Bij de voorgaande editie wonnen twee Nederlandse bureaus een &;Black Pencil&; voor hun uitmuntende campagnes: designbureau won met hun campagne voor in de categorie &;Technological Innovation in Digital Design&; en won naast een &;Black&; ook een &;White Pencil&; met de voor  in de categorie &;Creativity for Good&;.

Nieuwe categorieën in 2015

Een nieuwe hoofdcategorie die wordt toegevoegd is &;Branded Film Content & Entertainment&;. Helemaal nieuw is de categorie niet, omdat de categorie in 2011 al aanwezig was als subcategorie voor tv, film, online en documentaires. Voor het eerst zal een opzichzelfstaande jury de categorie beoordelen. 

Om te stimuleren en te vieren dat huidige campagnes de technologische grenzen verleggen, worden ook enkele innovatie subcategorieën toegevoegd: 

  • Packaging Design
  • Product Design
  • Radio Advertising
  • Integrated & Innovative Media

Daarnaast zal de categorie &;TV & Cinema Advertising&; voortbestaan onder de naam &;Film Advertising&; en komt er een nieuwe subcategorie &;Tactical&; bij. 

Tim Lindsay, Chief Executive bij : &;De rol van creativiteit en de waarde van design is nog nooit zo aanwezig geweest als in de huidige maatschappij. Of het nu is als drijfveer voor sociale verandering of de verrijking van de kwaliteit van het leven, we zien een indrukwekkende ontwikkeling rondom de advertentie- en designindustrie als het gaat om het verleggen van technologische grenzen. We zijn benieuwd wat na een opmerkelijk 2014, 2015 ons gaat brengen in het werkveld van creatieve excellentie.&;

Inmiddels is de inschrijving geopend en komen campagnes van 1 januari 2014 tot 28 februari 2015 in aanmerking voor de 53e D&AD Professional Awards. Voor meer informatie over de categorieën, prijzen of data klikt u

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in