Overslaan en naar de inhoud gaan

Reageren op slechte online reviews? Niet zo!

Nee, nee: geen boete opleggen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een optie bij een negatieve online recensie: mensen straffen. Maar of dat werkt…

In New York in ieder geval niet.

Wat is er aan de hand?

Er is een guest house in het New Yorkse Hudson, de , met een wel heel streng beleid ten aanzien van reviews. 

Op was te lezen: 

&;Ondanks dat veel bruidsparen gek zijn op Hudson en onze Inn, kan het heel goed zijn dat jullie vrienden en familie dat niet zijn.

&;Als jullie de inn voor een trouwerij hebben geboekt, of een ander event, en een borg hebben overgemaakt, dan zal er voor elke negatieve recensie die online verschijnt, 500 euro van de terug te betalen borg worden afgetrokken. (Maar dat zal niet gebeuren als de recensie weer offline wordt gehaald).’

Kort na verschijning van een artikel in de over deze ‘boete’ van het guest house, ontplofte reviewsite Yelp met - jawel - negatieve recensies over de Inn. 

Het guest house, geschrokken natuurlijk, nam vervolgens de telefoon niet meer op en haalde de boetewaarschuwing snel van hun site.

Op hun Facebookpagina postte de eigenaren een reactie dat hun waarschuwing op de site ‘tongue in cheek’ was, vanwege een trouwerij van een paar jaar geleden. ‘Het had er al lang geleden afgehaald moeten worden, maar dat is niet gebeurd.’

Maar dat is niet waar, ontdekte , want in november vorig jaar dat het management een e-mail had gestuurd met de waarschuwing. 

Het uitdelen van een boete, het . Maar of het een langetermijnstrategie is… 

ICT-jurist Arnoud Engelfriet heeft tips hoe wel 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in