Persgroep kiest voor restyling AD
Niet alleen de vormgeving is onder handen genomen, ook de focus wordt verlegd, zo meldt Het Financieele Dagblad. De krant gaat zich meer richten op de menselijke kant van het nieuws, melden bronnen binnen het bedrijf.
De zeggenschap over het AD is sinds kort in handen van De Persgroep. Eigenaar Christian Van Thillo heeft zich persoonlijk met de nieuwe vorm van de krant bemoeid. De Belg heeft vooral duidelijk aangegeven wat de hiërarchie op de pagina's moet zijn. Het brandpunt komt te liggen bij de tekst, zegt een ingewijde.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe vorm van de krant gaat daarmee lijken op die van de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws, ook in handen van De Persgroep. Het wordt daarmee volgens de bron een veel compactere krant. Ook het bruin-rood en oranje logo wordt anders: beide kleuren worden feller.
De nadruk ligt ook meer op de regio door een duidelijkere vermelding op de voorpagina van de plaatsen waar de krant wordt verspreid. Bovendien krijgt iedere grote plaats ook zijn eigen nieuwspagina in deze edities. De artikelen van het AD zullen minder gaan over instituties en meer over de hoofdpersonen in het nieuws.
Plaatsvervangend hoofdredacteur Peter de Jonge zegt dat het wel meevalt met de veranderingen. 'We hadden altijd een focus op nieuws, sport en de regio en dat blijft zo. Wel proberen we nog meer dan vroeger het nieuws te brengen. Dat lijkt me voor een krant ook een gezond uitgangspunt. Bovendien gaan we het institutionele nieuws proberen dichter bij de lezer te brengen.' Hij bevestigt aan het FD dat de krant er na 7 september anders zal uitzien, met meer tekst en kleinere beelden.
Het nieuwe AD wordt begeleid door een grote marketingcampagne die met name de eerder weggelopen abonnees van het AD moet terugbrengen.
Bron: FD.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid