Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi komt met steviavariant: Pepsi Next

Pepsi introduceert Pepsi Next, dat 30 procent minder suiker bevat. De cola bevat in plaats daarvan stevia.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de nieuwe colavariant wil Pepsi inspelen op de trend &;om bewuster met voeding om te gaan, maar wel met behoud van smaak&;.

related partner content for mobile comes here

Nederland is, na Australië en Frankrijk, één van de eerste landen waar Pepsi Next verkrijgbaar is. Pepsi Next stroomt de komende weken in bij alle supermarkten.

Pepsi Next is volgens Pepsi een aanvulling op het bestaande assortiment, en verkrijgbaar in 1,5 liter flessen, 0,5 liter flessen en 0,33 liter blikjes in een 4-pack.

Met Next creëert Pepsi naar eigen zeggen een nieuwe colasoort in de frisdrankmarkt, tussen de traditionele met suiker gezoete cola’s en de cola’s die geen suiker bevatten. 

Liever regular dan light
Uit onderzoek van Motivaction, in opdracht van Pepsi, komt naar voren dat de meeste mensen graag minder suiker in hun voeding willen, maar ook de smaak willen behouden. ‘Dit zien we ook in onze verkoopcijfers terug’, vertelt Jacco Potkamp, commercieel directeur bij PepsiCo Nederland. ‘Ruim de helft van de Nederlandse coladrinkers kiest voor regular cola, vaak vanwege de volle colasmaak. Het percentage regular coladrinkers neemt zelfs weer licht toe ten opzichte van light coladrinkers.’

Stevia is een zoetstof van natuurlijke oorsprong en tot 300 maal zoeter dan suiker. En bevat geen calorieën.

De lancering wordt vanaf april groots ondersteund met een tv-commercial, POS-materiaal, proeven op de winkelvloer, sampling en promoties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in