Overture wordt Yahoo! Search Marketing in Europa
In de Verenigde Staten wijzigde Overture de naam vorig jaar al in Yahoo! Search Marketing.
Overture werd in 2003 door Yahoo! overgenomen en is gespecialiseerd in gesponsorde tekstadvertenties: het plaatsen van reclamelinks bij zoekresultaten en op inhoudelijk relevante pagina’s. Ook een activiteit van concurrent Google, toch kent het grote publiek alleen die laatste partij. ‘De naam Overture is bij kleinere en branchevreemde partijen nauwelijks bekend," aldus Joost Hagesteijn, de Nederlandse country manager van Yahoo! tegen Emerce.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn Nederland groeide de omzet van Yahoo! Search Marketing afgelopen jaar met 155 procent, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. De meeste groei werd gerealiseerd in de sectoren ‘Home & Garden’ (308 procent), ‘Food & Drink’ (271 procent) en ‘Education & Career’ (231 procent).
Yahoo hoopt met de naamswijziging een betere ingang te krijgen bij kleinere media- en reclamebureaus en branchevreemde clubs, aldus Hagesteijn: ‘Yahoo! is een bekend consumentenmerk, daar kunnen we van profiteren.’ En: ‘In het begin hebben we ons echt gericht op grote partners als MSN. Dit jaar gaan we ons óók richten op andersoortige partners.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid