Overslaan en naar de inhoud gaan

Overture wordt Yahoo! Search Marketing in Europa

Online advertentiebedrijf Overture verandert in Europa zijn naam in Yahoo! Search Marketing. Met de nieuwe naam hoopt het bureau een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Verenigde Staten wijzigde Overture de naam vorig jaar al in Yahoo! Search Marketing.

related partner content for mobile comes here

Overture werd in 2003 door Yahoo! overgenomen en is gespecialiseerd in gesponsorde tekstadvertenties: het plaatsen van reclamelinks bij zoekresultaten en op inhoudelijk relevante pagina’s. Ook een activiteit van concurrent Google, toch kent het grote publiek alleen die laatste partij. ‘De naam Overture is bij kleinere en branchevreemde partijen nauwelijks bekend," aldus Joost Hagesteijn, de Nederlandse country manager van Yahoo! tegen Emerce.

In Nederland groeide de omzet van Yahoo! Search Marketing afgelopen jaar met 155 procent, zo maakt het bedrijf vandaag bekend. De meeste groei werd gerealiseerd in de sectoren ‘Home & Garden’ (308 procent), ‘Food & Drink’ (271 procent) en ‘Education & Career’ (231 procent).

Yahoo hoopt met de naamswijziging een betere ingang te krijgen bij kleinere media- en reclamebureaus en branchevreemde clubs, aldus Hagesteijn: ‘Yahoo! is een bekend consumentenmerk, daar kunnen we van profiteren.’ En: ‘In het begin hebben we ons echt gericht op grote partners als MSN. Dit jaar gaan we ons óók richten op andersoortige partners.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in