Overslaan en naar de inhoud gaan

Oorverdovend stil rond Honda’s dure YouTube-project

Het Honda Stage YouTube channel, in het leven geroepen om een enorm (jong) publiek aan te spreken, dreigt uit te lopen op een fiasco.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot heden trok het kanaal niet meer dan 50.000 views. Het YouTube-channel, waaraan Honda naar verluidt 50 miljoen dollar uitgaf, richt zich met name op de Amerikaanse markt en biedt exclusieve optredens, nieuws en interviews met artiesten.

related partner content for mobile comes here

haalt een interview aan met Tom Peyton, assistant vice-president of advertising and marketing bij American Honda Motor Co, waarin hij in juni verklaarde via Honda Stage ‘miljarden’ muziekliefhebbers te willen binden : ‘The Honda Stage program will reach potential customers far beyond traditional TV advertising’.

Honda ging voor het project onder meer samenwerkingen aan met contentpartners als iHeartRadio, Live Nation, REVOLT, Vevo and YouTube. WSJ turfde echter dat de videos die door het kanaal zelf zijn geupload nog geen 50.000 views wisten aan te trekken en dat de meerderheid van de comments ook nog eens afkomstig waren van usernames waarin het woord Honda al voorkomt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in