Overslaan en naar de inhoud gaan

'ONS wil commerciële alternatief zijn voor Omroep Max’

NostalgieNet wordt in september ONS en eigenaar Just Media Group investeert fors in de zender met een nieuwe horizontale programmering en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin dit jaar werd NostalgieNet onderdeel van Just Media Group. Het Hilversumse mediabedrijf produceert, creëert en distribueert entertainment content voor de Benelux-markt.  Just Media Group  is eigenaar van onder meer Just Works, Just Formats, Just4Kids en Just Entertainment. Tv-zender ONS (voorheen NostalgieNet) past goed in het portfolio, zegt directeur Eric de Groot. ‘Wij geloven erg in 49-plussers. Het gaat dan in Nederland om 6 miljoen mensen. Die worden nu op tv bediend door Omroep MAX. Ons ultieme doel is om het commerciële alternatief voor die zender te zijn. Vanaf september als we NostalgieNet officieel omdopen in ONS, gaan we daar op inzetten.’

Zekerheid
De naam ONS heeft geen diepere gedachte, zegt De Groot. ‘Maar als ik het moet omschrijven: het staat voor een wij-gevoel. Wij willen een zekerheid zijn in een onzekere wereld. Dus: kom bij ons.’
Vanaf september zijn er veel nieuwe programma’s en eigen producties te zien. De Groot: ‘Wij hebben veel content in onze groep die we uitstekend op ONS kunnen plaatsen en daarnaast hebben we licentieovereenkomsten met de NPO en BBC.’

Op de zender was tot nu toe vooral oud materiaal uit vervlogen omroeptijden te zien. Denk aan een oude talkshow van Theo van Gogh die vroeger op AT5 uitgezonden werd, of series als Laat maar zitten en James Herriot. In september krijgt het nieuwe ONS een vaste horizontale programmering, met op elk tijdstip herkenbare programma’s. Zo is er een nieuw middagprogramma, Bij ONS aan tafel met Kristel van Eijk (foto onder), de Top 40 keert terug op tv met Erik de Zwart, Mari Carmen Oudendijk neemt de kijker mee in de recente geschiedenis en in &;En route avec Pleijsier&; nodigt Sjoerd Pleijsier bekende Nederlanders uit in Frankrijk. ‘We willen op ONS terug- én vooruitkijken. Dus het oude materiaal blijft ook gewoon te zien. Want Fawlty Towers op de zondagavond heeft een enorme schare fans. Daar gaan we niet aan tornen. Maar de doelgroep moet ook geïnformeerd worden over reizen, avontuur, fietsen, et cetera. Dat doen we deels met de nieuwe programma’s, zoals Bij ONS aan tafel.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in