Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken UK: 50% marketingbudget voor sponsoring Rugby World Cup

Het biermerk wil op deze manier de associatie met ‘world class events’ verbeteren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Begin deze week presenteerde Heineken UK zijn halfjaarcijfers, de omzet groeide met twee procent. Heineken meent dat deze groei vooral komt door innovatie en een succesvolle UEFA Champions League-campagne.

related partner content for mobile comes here

20ste keer

Heineken UK zet dit jaar verder in op samenwerkingen en sponsorschappen, zoals voor de nieuwe James Bond-film en de sponsoring van de Rugby World Cup (dit jaar voor de 20ste keer door Heineken gesponsord).

Het biermerk lanceert hiervoor de multichannelcampagne ‘It&;s Your Call’ met onder andere een tv-commercial met rugby-sterren, out of home, print, pr social en digitale activiteiten om zo de 4,5 miljard kijkers (wereldwijd) te bereiken.

Er zullen diverse supermarktenacties in het Verenigd Koninkrijk plaatsvinden, zoals premiums bij aankoop van Heinekenproducten.

David Lette, de premium brands director voor Heineken UK zegt dat Heineken via sponsoring van de Champions League heeft geleerd dat hun fans betrokken willen zijn bij de activiteiten en Heineken als biermerk die beleving kan versterken en ‘de consumenten iets kan teruggeven’.

Consumenten willen volgens hem niet langer alleen de sportwedstrijd op een enkele tv-scherm kijken, ze willen hun phones, tablets gebruiken om te kunnen tweeten en facebooken.

‘Heineken Rugby Studio’

De ‘Heineken Rugby Studio’, een digitale live-show moet ook voor de nodige interactie zorgen. De show zal niet alleen beelden van de wedstrijden bevatten, maar sociale en digitale onderdelen in het programma (voor, tijdens en na de wedstrijden) moeten voor beleving en interactie zorgen. Consumenten kunnen onder andere tweeten met sporters en experts in de studio.

De ervaringen die Heineken tijdens deze World Cup zal opdoen, zal het merk inzetten voor het Champions League-seizoen volgend jaar.

Bron:  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in