NRC wil 15 pct omzet uit verkoop consumentenproducten
De zogenaamde lezersaanbiedingen zijn op dit moment goed voor ongeveer 5 procent van de totale omzet van NRC Media. Uitgever Gert Jan Oelderik denkt dat dit binnen twee jaar 15 procent kan zijn.
Naast de webwinkel waar lezers producten als films en muziek met het NRC-label kunnen kopen, wil Oelde-rik ook los van het NRC-label consumentengoederen gaan aanbieden. Dit wil NRC doen samen met retailers, via zowel webwinkels als fysieke winkels, waarbij NRC met aanbiedingen adverteert in eigen krant. Producten kunnen variëren van auto’s tot verzekeringen, aldus Oelderik.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEind vorig jaar lanceerde Oelderik hiertoe al een tweede webshop, OneDayOnly geheten. Retailpartners van NRC bieden hier producten aan tegen forse korting. NRC adverteert elke dag met een aanbieding van een partner. Oelderik, ex-retailmanager van Apple, werkt aan meer van dit soort retailconcepten, zowel online als offline. ‘Denk bij dat laatste aan NRC-cafés waar je koffie kunt drinken en bijvoorbeeld de krant maar ook gadgets kunt kopen’, aldus Oelderik.
Om de verkoop van producten te vergroten heeft hij een apart retail-team opgericht. Die club van vier mensen opereert volgens Oelderik als zelfstandig bedrijf binnen NRC Media, de werkmaatschappij die onder holding PCM valt.
Ook andere betaalde kranten als de Volkskrant en De Telegraaf zien in de verkoop van producten een alter-natieve geldstroom die voor meer omzet moet gaan zorgen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid