Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC wil 15 pct omzet uit verkoop consumentenproducten

Om de structureel dalende advertentiegelden te compenseren, gaat NRC Handelsblad zich meer richten op de verkoop van producten als dvd’s…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De zogenaamde lezersaanbiedingen zijn op dit moment goed voor ongeveer 5 procent van de totale omzet van NRC Media. Uitgever Gert Jan Oelderik denkt dat dit binnen twee jaar 15 procent kan zijn.

related partner content for mobile comes here

Naast de webwinkel waar lezers producten als films en muziek met het NRC-label kunnen kopen, wil Oelde-rik ook los van het NRC-label consumentengoederen gaan aanbieden. Dit wil NRC doen samen met retailers, via zowel webwinkels als fysieke winkels, waarbij NRC met aanbiedingen adverteert in eigen krant. Producten kunnen variëren van auto’s tot verzekeringen, aldus Oelderik.

Eind vorig jaar lanceerde Oelderik hiertoe al een tweede webshop, geheten. Retailpartners van NRC bieden hier producten aan tegen forse korting. NRC adverteert elke dag met een aanbieding van een partner. Oelderik, ex-retailmanager van Apple, werkt aan meer van dit soort retailconcepten, zowel online als offline. ‘Denk bij dat laatste aan NRC-cafés waar je koffie kunt drinken en bijvoorbeeld de krant maar ook gadgets kunt kopen’, aldus Oelderik.

Om de verkoop van producten te vergroten heeft hij een apart retail-team opgericht. Die club van vier mensen opereert volgens Oelderik als zelfstandig bedrijf binnen NRC Media, de werkmaatschappij die onder holding PCM valt.

Ook andere betaalde kranten als de Volkskrant en De Telegraaf zien in de verkoop van producten een alter-natieve geldstroom die voor meer omzet moet gaan zorgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in