Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike+ voorop in Web 2.0

Nikeplus.com verenigt renners.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

verenigt renners.

related partner content for mobile comes here

Nike blinkt uit in een nieuw spel waarin veel bedrijven ― van Coca-Cola tot General Motors ― tot nu toe faalden: merkentrouw opbouwen via Web 2.0. Twee jaar geleden werd Nike+ gelanceerd, een technologie die data van hardloopsessies bijhoudt. 1,3 miljoen hardlopers kochten bij Nike een iPod Sport Kit. De Kit registreert onder andere je hartslag, de gelopen kilometers en verbrande calorieën op je iPod. Als je de iPod op het dockingstation zet, wordt nikeplus.com geopend en kun je je resultaten online zetten.

Nikeplus.com ― een verzamelplaats voor renners uit de hele wereld ― is razend populair. In augustus alleen al logden 800.000 renners in om zich in te schrijven voor een 10 km-loop, simultaan in 25 steden. Gesponsord door Nike uiteraard. Is het toeval dat de verkoop van Nike-renschoenen de afgelopen twee jaar in de VS 13 procent steeg? Nee, denken analisten. Er zijn kapers op de kust, zoals adidas met miCoach. Maar die hebben nog een lange weg te gaan voor ze Nike voorbij zijn. 150 miljoen kilometer om precies te zijn (het aantal kilometers dat renners registreerden via Nike+).

(bron: BusinessWeek)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in