52 procent Britse moeders tevreden met merkcommunicatie
In het onderzoek van 2008 was dat 36 procent (pdf).
Uit het onderzoek blijkt ook dat de mate waarin de moeders tevreden zijn, afhankelijk is van hun inkomen. Moeders met een hoog inkomen zijn het meest tevreden, moeders met de laagste inkomens het minst tevreden. Ook blijkt dat moeders met meer kinderen minder tevreden zijn met merkcommunicatie.De behoefte om geld tijdens de recessie te besparen heeft het koopgedrag van alle ondervraagde moeders beïnvloed. Zo’n veertig procent zegt dat ze voor de beste prijs gaan. Moeders met hoge inkomens kopen van het merk vooral grotere verpakkingen en onderhandelen meer het verkooppersoneel. Moeders met middeninkomens gaan naar een goedkopere supermarkt. Moeders met lage inkomens kopen kleinere porties en kopen minder premium of luxe-goederen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe moeders hechten de meeste waarde aan advies en productinformatie via mond-tot-mond, 62 procent. Dat was vorig jaar 15 procent meer. Artikelen in tijdschriften zijn qua belangrijke informatiebron gestegen met 27 procent, internet met 14 procent. Volgens de onderzoekers duidt dat op een behoefte aan professionele informatie.
Televisie zag een stijging van drie procent tot 57 procent, een effectief niveau volgens de onderzoekers. (pdf).
Onderzoek van Adfusion laat zien dat op artikelen gebaseerde online-advertenties de meeste interesse onder online bezoekers genereren.70 procent van de ondervraagde moeders geeft aan dat advertenties en direct mail de minst geliefde informatiebronnen zijn.
Verder blijkt dat jonge moeders vooral op zoek zijn naar informatie over hygiëne in huis, mogelijkheden om met andere moeders te communiceren, informatie over gezondheid van kinderen en gedragskwesties. Oudere moeders willen vooral advies over familietijd en activiteiten voor kinderen.
In het onderzoek is duidelijk te zien dat de zoek naar informatie over gezondheid en voeding plaats moet maken voor een behoefte aan coupons en kinder- en moederactiviteiten. Ideeën voor feestjes, sociale activiteiten en tijdbesparende oplossingen zijn het afgelopen jaar belangrijker geworden.De onderzoekers concluderen dat de merken succesvol zijn in het aanvoelen van de behoeftes van de moeders in een tijd van recessie. Ze doen meer hun best om tegemoet te komen aan de wensen en proberen het leven van de moeders makkelijker te maken.
(bron: MarketingCharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid