Overslaan en naar de inhoud gaan

52 procent Britse moeders tevreden met merkcommunicatie

52 procent van de Britse moeders geven aan dat ze tevreden zijn met de manier waarop merken met hun communiceren, zelfs in deze tijd waarin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek van 2008 was dat 36 procent .

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt ook dat de mate waarin de moeders tevreden zijn, afhankelijk is van hun inkomen. Moeders met een hoog inkomen zijn het meest tevreden, moeders met de laagste inkomens het minst tevreden. Ook blijkt dat moeders met meer kinderen minder tevreden zijn met merkcommunicatie.De behoefte om geld tijdens de recessie te besparen heeft het koopgedrag van alle ondervraagde moeders beïnvloed. Zo’n veertig procent zegt dat ze voor de beste prijs gaan. Moeders met hoge inkomens kopen van het merk vooral grotere verpakkingen en onderhandelen meer het verkooppersoneel. Moeders met middeninkomens gaan naar een goedkopere supermarkt. Moeders met lage inkomens kopen kleinere porties en kopen minder premium of luxe-goederen.

De moeders hechten de meeste waarde aan advies en productinformatie via mond-tot-mond, 62 procent. Dat was vorig jaar 15 procent meer. Artikelen in tijdschriften zijn qua belangrijke informatiebron gestegen met 27 procent, internet met 14 procent. Volgens de onderzoekers duidt dat op een behoefte aan professionele informatie.

Televisie zag een stijging van drie procent tot 57 procent, een effectief niveau volgens de onderzoekers. .

Onderzoek van Adfusion laat zien dat op artikelen gebaseerde online-advertenties de meeste interesse onder online bezoekers genereren.70 procent van de ondervraagde moeders geeft aan dat advertenties en direct mail de minst geliefde informatiebronnen zijn.

Verder blijkt dat jonge moeders vooral op zoek zijn naar informatie over hygiëne in huis, mogelijkheden om met andere moeders te communiceren, informatie over gezondheid van kinderen en gedragskwesties. Oudere moeders willen vooral advies over familietijd en activiteiten voor kinderen.

In het onderzoek is duidelijk te zien dat de zoek naar informatie over gezondheid en voeding plaats moet maken voor een behoefte aan coupons en kinder- en moederactiviteiten. Ideeën voor feestjes, sociale activiteiten en tijdbesparende oplossingen zijn het afgelopen jaar belangrijker geworden.De onderzoekers concluderen dat de merken succesvol zijn in het aanvoelen van de behoeftes van de moeders in een tijd van recessie. Ze doen meer hun best om tegemoet te komen aan de wensen en proberen het leven van de moeders makkelijker te maken.

(bron: MarketingCharts)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in