Overslaan en naar de inhoud gaan

Dirk en WNF winnaars Dagbladgoud 2008

Lezers hebben de advertentie 'Prinsjesdag' van Dirk van den Broek bekroond met Dagbladgoud 2008 in de categorie profit. In de categorie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat maakt Cebuco bekend. In de week van 2 maart was de publieksverkiezing van de beste dagbladadvertentie van het jaar. Zo'n 52.000 mensen brachten via hun stem uit. Het is de vierde keer dat Dagbladgoud wordt uitgereikt.

related partner content for mobile comes here

Dagbladgoud bestaat uit een publieksprijs en een vakprijs. De vakjury, die dit jaar bestond uit voorzitter Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie), Nico Hilhorst (directeur M2Media & More), Marcel Hartog (creative director Publicis), Dylan de Backer (creative director DDB Amsterdam), Sander Fauth (manager Media Communicatie KPN), Maureen Snertring (manager Marketing Communicatie Sony Ericsson) en Tom Tempelman (directeur NRp Dagbladen en voorzitter Cebuco-bestuur), koos eerder al uit alle inzendingen 'Moederdag' van Volkswagen tot winnaar van Vakgoud 2008.

De vakjury wees ook een Multigoud-winnaar aan: de stimuleringsprijs voor de beste multimediale campagne waarbij ook dagbladen werden ingeschakeld. Juryvoorzitter Léon Bouwman: 'In de winnende campagne “Waar zijn we mee bezig?” van Achmea is de boodschap eenduidig overgebracht via de verschillende media; de campagne met een heldere boodschap via de IM’ers in de krant had een groot bereik. Strategisch is het een sterke campagne. De krachtige copy - die bijna ambachtelijk genoemd werd door een van de juryleden - en de consistentie waren doorslaggevend.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in