Nieuwe merkcampagne Comedy Central
In John from Burlington zien we hoe het leven van een doodgewone man wordt overgenomen door een alien. Comedy Central ontwikkelde de campagne samen met John Doe Amsterdam. Aliens en hun gevoel voor humor staan centraal. Met deze karakters, die ook een leven buiten de zender leiden, wil Comedy Central een groot publiek bereiken en de naamsbekendheid vergroten.
De aliens zijn geen hyperintelligente wezens, maar boerende knokkige tweevoeters die zich vermaken door de goedgelovige mens in de maling te nemen. De campagne wordt uitgerold in Nederland, Zweden en Duitsland en bestaat uit een aantal korte ‘shorts’ en een langere film van 12 minuten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisGeneral Manager Comedy Central Noord Europa, Maurice Hols: 'Het is voor Comedy Central van belang om te blijven groeien in merkbekendheid en populariteit om zo onze kijkersgroep te vergroten. Met de steeds groter wordende concurrentie om ons heen willen we als merk onderscheidend zijn en om de consument te blijven verrassen. Daarom kiezen we voor dit soort onconventionele manieren van merkcommunicatie.'
Ook buiten de zender leiden de aliens inmiddels een leven. Door de samenwerking met Flabber.nl ziet hun doelgroep de avonturen van de buitenaardse wezens exclusief voor dat deze op zender komen.
Op 8 januari zendt Comedy Central de korte speelfilm John from Burlington uit, geschreven door Diederiekje Bok en geregisseerd door Hein Mevissen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid