Nederlander wil nog steeds per cruise op vakantie
87% van de Nederlanders die al eens een cruise heeft gemaakt, raadt zijn kennissen ondanks het ongeluk met de Costa Concordia nog steeds een cruisevakantie aan. 72% van de Nederlanders die nog nooit op cruise is geweest wil nog steeds graag per schip een reis maken. Dit blijkt uit onderzoek onder vijfhonderd Nederlanders door trnd, een bureau gespecialiseerd in mond-tot-mondreclame.
De beelden van het gezonken schip hebben nauwelijks invloed op de wens van Nederlanders om een cruise te maken. Van de 28% van de Nederlanders die nog nooit een cruise hebben gemaakt en dit ook niet willen doen, geeft 84% aan dat dit níet is vanwege het ongeval met de Costa Concordia.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaVolgens Richard Timman, directeur van trnd, is de beperkte impact op de cruisewensen te verklaren als het resultaat van positieve ervaringen van consumenten, wat zorgt voor mond-tot-mond reclame. Timman: ‘Door goede ervaringen met een dienst creëer je eigenlijk een leger van consumenten rondom je merk. Als het bedrijf dan slecht in het nieuws komt, vechten zij voor jou, op Facebook en op een verjaardagsfeestje.‘
Aanbiedersvan cruisevakanties hoeven niet te vrezen voor een afname van het aantal boekingen. Als de aanbieders van deze vakanties hun ‘beschermers’ nu activeren, is er zelfs sprake van een kans op meer verkoop.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid