Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander wil nog steeds per cruise op vakantie

Beelden van de gezonken Costa Concordia hebben amper impact op de wens van Nederlanders om per cruise op vakantie te gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

87% van de Nederlanders die al eens een cruise heeft gemaakt, raadt zijn kennissen ondanks het ongeluk met de Costa Concordia nog steeds een cruisevakantie aan. 72% van de Nederlanders die nog nooit op cruise is geweest wil nog steeds graag per schip een reis maken. Dit blijkt uit onderzoek onder vijfhonderd Nederlanders door , een bureau gespecialiseerd in mond-tot-mondreclame.

related partner content for mobile comes here

De beelden van het gezonken schip hebben nauwelijks invloed op de wens van Nederlanders om een cruise te maken. Van de 28% van de Nederlanders die nog nooit een cruise hebben gemaakt en dit ook niet willen doen, geeft 84% aan dat dit níet is vanwege het ongeval met de Costa Concordia.

Volgens Richard Timman, directeur van trnd, is de beperkte impact op de cruisewensen te verklaren als het resultaat van positieve ervaringen van consumenten, wat zorgt voor mond-tot-mond reclame. Timman: ‘Door goede ervaringen met een dienst creëer je eigenlijk een leger van consumenten rondom je merk. Als het bedrijf dan slecht in het nieuws komt, vechten zij voor jou, op Facebook en op een verjaardagsfeestje.‘

Aanbiedersvan cruisevakanties hoeven niet te vrezen voor een afname van het aantal boekingen. Als de aanbieders van deze vakanties hun ‘beschermers’ nu activeren, is er zelfs sprake van een kans op meer verkoop.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in