Overslaan en naar de inhoud gaan

Ministers scoren met kritiek en conflict

Online lezers interesseren zich op internet meer voor ministers die kritiek uiten of in conflict zijn dan voor ministers die steun geven of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van Publistat in samenwerking met nu.nl naar alle headlines (241) over standpunten en acties van de tien bekendste ministers in 2008.

related partner content for mobile comes here

Uit de resultaten blijkt dat ministers die zich vaak kritisch uitlaten ook het best worden gelezen. Premier Balkenende haalt zowel absoluut als relatief het vaakst het nieuws met kritiek. De headline ‘Balkenende vindt uitspraken Brinkman respectloos’ levert bijna 95.000 pageviews op.

Balkenende is met gemiddeld 42.819 pageviews de meest doorgeklikte minister. Het gemiddeld aantal kliks per headline voor alle ministers ligt op 27.626.

Lezers hebben meer belangstelling voor de relatie van ministers met personen of organisaties dan voor de beleidsportefeuille. Lezers klikken 42 procent vaker op headlines waarin ministers in beeld zijn met anderen dan met economische of maatschappelijke thema’s.

De ministers die het minst worden bekeken, zoals Klink (VWS), Eurlings (Verkeer en Waterstaat) en Hirsch Ballin (Justitie), zijn relatief veel in het nieuws met uitspraken over beleidsthema’s. Ministers die zichtbaar zijn met beleidsthema’s ontvangen gemiddeld per headline 73 procent minder kliks dan headlines over ministers met kritiek en conflict.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in