Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken voor de hele familie

Merkmanagement, er werden boeken over vol geschreven. Het merk was daarin een anker of baken. Maar de markt, de mens en de maatschappij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nescafé en Nespresso
Nescafé, dat is toch die nepkoffie van gevriesdroogde korrels? De koffieconsument van de jaren tien neemt daar, met Starbucks en de Coffee Company om de hoek, geen genoegen meer mee. Zeker niet na een decennium waarin Nederland met Senseo pads klaargestoomd en gefilterd werd voor koffieinnovaties. Zo was ineens de tijd rijp voor Nespresso, koffie in capsules met een bijbehorend apparaat. Koffie van mainbrand Nescafé wordt nu als aangeboden als cups (Nescafé Dolce Gusto) voor thuis in de vorm van pads en voor op het werk als koffie uit een koffiemachine. Dezelfde innovatie, andere doelgroep. Moedermerk (Good Food, Good Life) is ondertussen, naar eigen zeggen, internationaal marktleider in voedingsmiddelen.

related partner content for mobile comes here

Coca-Cola

Nescafé, Nespresso, Nestlé, tegenwoordig zijn ze interessanter voor trendwatchers dan voor brandwatchers. Als merken relevant willen blijven voor consumenten moeten ze continu meebewegen met veranderingen. Nu is het geen goed idee om al te snel te schakelen met mainbrands en corporate brands. Dynamiek kan vooral worden gecreëerd met subbrands. Die ook nog eens op verschillende plaatsen en tijden ingezet kunnen worden. lanceerde een campagne die helemaal rond de drie subbrands van Coca-Cola draait, de klassieke Coca-Cola, Coca-Cola Light en Coca-Cola Zero. Met deze campagne wilde Coca-Cola duidelijk maken dat er altijd een Coca-Cola is voor iedereen en voor elk moment. Aan het mainbrand Coca-Cola wordt ondertussen inhoud gegeven met de Happiness Machine.

Albert Heijn
Dat merken in de eenentwintigste eeuw geen pilaren of ankers maar hooguit ikonen van een bepaald levensgevoel zijn, blijkt wel uit de jongste geschiedenis van de famile Ahold. Er moest een Zweed aan te pas komen om het aandeelhoudersleed bij Ahold te verzachten. Het initiatief om biologische of ecologische producten zichtbaarder en bereikbaarder te maken met is sympathiek. Maar het nieuwe subbrand kreeg veel kritiek te verduren van organisaties als en . Appie, de app van Albert Heijn, is een alom geprezen merk- en productinnovatie. In Allerhande worden culitrends tijdig vertaald naar eten voor alledag. Waarmee eens te meer duidelijk wordt dat brand management steeds meer trend management is geworden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in