Viral: wereldkampioenschap neusreinigen
In Rusland moest een nieuw product op de markt worden gezet: een Aqua Maris set voor dagelijkse neusreiniging met zeewater.
Het Nederlandse bureau Novocortex ging samen met het Russische Red Graphic voor JGL & Aqua Maris aan de slag met een viral.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuOm de geloofwaardigheid van de viral te verhogen werd het ‘International Federation Jala Neti (IFJN)’ in Lausanne opgericht en de site van de fictieve organisatie werd gevuld met content, met onder andere artikelen over de herverkiezing van het comité, de wedstrijd voor Jala Neti Atleet van het Jaar, het programma van de werelkampioenschappen etc. Er werd ook een Russische site gemaakt voor de fanclub voor de Rus Fedor Konyukhov, wereldkampioen in de ‘vijfliterklasse’. Aqua Maris was de sponsor van de federatie.
In Amsterdam werd het WK Jala Neti georganiseerd: 'competitive nose cleansing'.
Er werd een officieel persbericht verstuurd, dat werd opgepikt. In de eerste week kreeg de viral zo’n 100.000 Russische bezoeken, daarna werd het door internationale media overgenomen. Deze campagne heeft nu ruim 600.000 views op YouTube (ook op Break.com en andere videoplatforms) werd opgepikt door de grote internationale media zoals Sports Illustrated en The Huffington Post (alleen hadden deze media niet direct door het een viral was).
Kijk en huiver:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid