Marketeers willen in 2012 vooral extra collega`s
Een en ander is te lezen in de whitepaper “Surviving the Current Marketing Mania with a Solid 2012 Plan” van de E-tailing Group, waarvoor marketeers van 110 bedrijven werden ondervraagd.
Het verkrijgen van betere klantinzichten/CRM/data wordt genoemd door 13 procent van de respondenten, net als investeren in rapportagetools en analytics. Andere prioriteiten zijn SEO, betaalde search, lokale marketing, segmentatie, targeting (8 procent), digitale strategieën als social media (6 procent), mobiel (5 procent) en e-mail (4 procent).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
31 procent van de respondenten verwacht dat investeren in SEO voor een flinke omzetgroei zal zorgen in 2012. 30 procent verwacht veel van mobiele tactieken (m-commerce, iPads, apps).
Slechts 14 procent verwacht veel omzet uit social media-activiteiten. Toch denken 4 van de 5 respondenten dat een groter deel van het marketingbudget naar social media zal gaan in 2012.
SEO zal echter het meeste groeien qua budgetaandeel, zo verwacht 83 procent van de respondenten. 42 procent is van plan het aandeel van SEO significant te verhogen in 2012.
71 procent gaat meer uitgeven aan e-mail, targeting / behavioral marketing (67 procent), betaalde search (57 procent) en SMS / mobiel (57 procent).
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid