Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers willen in 2012 vooral extra collega`s

In 2012 wordt er met name geïnvesteerd in extra staf om de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen. Zo geeft 1 op de 5…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een en ander is te lezen in de whitepaper van de E-tailing Group, waarvoor marketeers van 110 bedrijven werden ondervraagd.

related partner content for mobile comes here

Het verkrijgen van betere klantinzichten/CRM/data wordt genoemd door 13 procent van de respondenten, net als investeren in rapportagetools en analytics. Andere prioriteiten zijn SEO, betaalde search, lokale marketing, segmentatie, targeting (8 procent), digitale strategieën als social media (6 procent), mobiel (5 procent) en e-mail (4 procent).

31 procent van de respondenten verwacht dat investeren in SEO voor een flinke omzetgroei zal zorgen in 2012. 30 procent verwacht veel van mobiele tactieken (m-commerce, iPads, apps).
Slechts 14 procent verwacht veel omzet uit social media-activiteiten. Toch denken 4 van de 5 respondenten dat een groter deel van het marketingbudget naar social media zal gaan in 2012.

SEO zal echter het meeste groeien qua budgetaandeel, zo verwacht 83 procent van de respondenten. 42 procent is van plan het aandeel van SEO significant te verhogen in 2012.
71 procent gaat meer uitgeven aan e-mail, targeting / behavioral marketing (67 procent), betaalde search (57 procent) en SMS / mobiel (57 procent).

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in