Overslaan en naar de inhoud gaan

Solar Initiative ontwerpt Kinderpostzegels 2011

Solar Initiative ontwerpt dit jaar in opdracht van PostNL de Kinderpostzegels. Het thema is: 'Geef kinderen een veilig thuis.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau ontwierp en fotografeerde een postzegelvel met zes spelende kinderen, die van kleurrijke stroken papier gezamenlijk de contouren van een huis ‘bouwen’. Ieder najaar brengt PostNL een nieuwe serie kinderpostzegels uit, met een bijslag van 0,23 eurocent per postzegel. De opbrengst van alle bijslagen gaat naar Stichting Kinderpostzegels Nederland. Hun jaarlijkse Kinderpostzegelactie komt ten goede aan projecten waarin veiligheid en ontwikkeling van kinderen in binnen- en buitenland centraal staan.

related partner content for mobile comes here

Drie grafisch ontwerpers van Solar Initiative, Rob Giesendorf, Julia Sophia Kind en Matteo Venet, werkten aan het ontwerp onder leiding van Miguel Gori, creative director en partner van het bureau. PostNL gaf de voorkeur aan een fotografische benadering, met als kernelementen 'hoop, blijdschap en toegankelijkheid voor een breed publiek'.

Op het postzegelvel is dit thema verbeeld door kinderen te fotograferen die al spelend een huis ‘bouwen’. ‘De kinderen zijn samen met iets positiefs bezig in relatie tot de kernboodschap: een veilig thuis’, vertelt Gori, eveneens fotograaf van deze productie. ‘Al snel kwamen we uit op gekleurde stroken papier die we bovenaf wilden fotograferen omdat daardoor een grafisch beeld ontstaat. Tijdens het maken van het ontwerpvoorstel experimenteerden we met verschillende kleuren papier. Toeval, maar in de beste compositie keerden de kleuren van de Nederlandse vlag terug. Het camerastandpunt was essentieel omdat we zo een fotografisch beeld konden maken met een grafische uitwerking.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in