Luxe albumedities als compensatie voor teruglopende CD verkopen?


Na Radiohead heeft ook de Industriële rockband Nine Inch Nails hun nieuwste werk, Ghost, via Internet aangeboden.
De CD is te verkrijgen in een aantal verschillende vormen en formaten elk voor een andere prijs.
Daaronder zat ook een Ultra Deluxe Editie. Deze editie was gesigneerd, bevatte onder meer high quality downloads, een Blu-ray DVD, vinyl versies en ging voor $ 300,- over de toonbank.
Inmiddels is deze geheel uitverkocht. Een opbrengst van $ 750.000,-. Niet slecht voor een paar dagen en tel de verkoop van de reguliere versies daarbij op.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZal er dan toch een toekomst zijn weggelegd voor deze nieuwe compensatiemodellen? Of is het alleen besteed aan de grootste fans die graag $ 300,- overhebben voor een luxe versie?
Via Techdirt
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid