Overslaan en naar de inhoud gaan

Logo voor beveiligde cd’s

De muziekbranche gaat consumenten gezamenlijk informeren of een cd uitgerust is met een zogenaamde copy-control techniek. Hiervoor zijn een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo weet de consument van te voren wat hij koopt. Vanaf volgende week zijn speciale flyers beschikbaar en is er een website met verdere achtergronden plus een database met alle in Nederland beschikbare cd's met copy-control techniek. Digitaal kopiëren, piraterij en het illegaal verspreiden van muziek via internet heeft de laatste drie jaar een enorme vlucht genomen. Regels,

related partner content for mobile comes here

vastgelegd in de wet, worden massaal overtreden, wat leidt tot teruglopende inkomsten voor de muziekbranche. Paul Solleveld, directeur NVPI: ‘In de loop der jaren wordt er steeds meer digitaal gekopieerd. Met het logo en de pictogrammen proberen we nu duidelijk te maken wanneer digitaal kopiëren niet kan. Dan is de consument in ieder geval voor aankoop goed geïnformeerd over de mogelijkheden van de cd of single.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in