Overslaan en naar de inhoud gaan

Top bedrijfsleven vooral bang voor reputatie product

Aantijgingen van klanten en belangengroepen over de veiligheid van het product zijn het schrikbeeld van de bedrijfstop. De
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit internationaal onderzoek van Hill and Knowlton onder achthonderd CEO’s uit het bedrijfsleven in Europa en de Verenigde Staten. Het belangrijkste doel vande bedrijfsreputatie is het vergroten van de omzet. De toplieden hechten erdan ook aan hoe de klant de organisatie ervaart.

related partner content for mobile comes here

Ondanks het belang dat aan de reputatie wordt gehecht, blijkt vooral hetNederlandse bedrijfsleven achter te lopen bij het meten ervan. Liefst 42procent van de ondervraagde Nederlandse topmensen zegt geen meetsystemen tehebben, terwijl dat internationaal maar 20 procent is.

Media spelen een belangrijke rol bij het maken of breken van de reputatie.Internet, radio en televisie hebben daar minder invloed op dan kranten oftijdschriften. De bedrijven die de reputatie meten, houden dan ook preciesbij wat over hen geschreven wordt.

Ook naar het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen is gevraagd.98 procent van de Nederlandse CEO's vindt dit belangrijk voor de reputatie. Ze zienhet belang van goede relaties met de gehele bevoorradingsketen in ditverband toenemen. Buitenlandse collega's leggen meer nadruk op ethischevraagstukken en de omgang met personeel.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in