Overslaan en naar de inhoud gaan

Kruidvat winnaar Wakkere Inhaker 2011

Het Nederlandse publiek heeft Kruidvat uitgeroepen tot Wakkere Inhaker 2011. Woensdagavond werden de beste inhakers bekendgemaakt. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de tweede en derde plaats eindigen Dirk en Lidl. In 2011 heeft Bureau Consumenten Onderzoek, in opdracht van Telegraaf Media Nederland, alle inhaakadvertenties in De Telegraaf onderzocht. Om alle inhakers te beoordelen hebben ruim 2.500 respondenten aan het onderzoek meegedaan. De uitslag is bepaald op basis van meerdere beoordelingscriteria zoals attentiewaarde, boodschapcommunicatie, waardering, originaliteit, likeability, de mate waarin het interesse en sympathie oproept en de duidelijke en logische link met het inhaakmoment.

related partner content for mobile comes here

De kracht van de inhaakadvertentie van Kruidvat is vooral de treffende wijze waarop is ingehaakt op Prinsjesdag. Daarnaast blinkt de advertentie, volgens Telegraaflezers, uit in actualiteit, originaliteit en is de advertentie leuk en grappig. De tweede plaats is voor Dirk. De advertentie van Dirk haakt in op het bezoek van premier Rutte aan Obama en onderscheidt zich positief door de enorm hoge waardering voor de advertentie. Lezers vinden de inhaker spraakmakend, actueel, origineel en leuk. Op de derde plaats is de inhaakadvertentie van Lidl geëindigd. De kracht van deze advertentie is de logica van het inhaken van Lidl op het feit dat zij als beste getest is in groente en fruit. Naast een hoge waardering wekt deze inhaker ook veel interesse en is het merk Lidl sterk gecommuniceerd.

Martijn Brinkhoff, Research Manager Bureau Consumenten Onderzoek: 'Kruidvat, Dirk en Lidl zijn echte dagbladadverteerders die heel goed weten hoe je het beste uit dit medium haalt. Inhakers worden door de lezer beter herinnerd, hoger gewaardeerd en zijn effectiever dan gewone advertenties.'

In het sportjaar 2012 worden weer alle advertenties onderzocht die inhaken op de sportevenementen, waaronder uiteraard het EK voetbal en de Olympische Spelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in