Kruidvat winnaar Wakkere Inhaker 2011


Op de tweede en derde plaats eindigen Dirk en Lidl. In 2011 heeft Bureau Consumenten Onderzoek, in opdracht van Telegraaf Media Nederland, alle inhaakadvertenties in De Telegraaf onderzocht. Om alle inhakers te beoordelen hebben ruim 2.500 respondenten aan het onderzoek meegedaan. De uitslag is bepaald op basis van meerdere beoordelingscriteria zoals attentiewaarde, boodschapcommunicatie, waardering, originaliteit, likeability, de mate waarin het interesse en sympathie oproept en de duidelijke en logische link met het inhaakmoment.
De kracht van de inhaakadvertentie van Kruidvat is vooral de treffende wijze waarop is ingehaakt op Prinsjesdag. Daarnaast blinkt de advertentie, volgens Telegraaflezers, uit in actualiteit, originaliteit en is de advertentie leuk en grappig. De tweede plaats is voor Dirk. De advertentie van Dirk haakt in op het bezoek van premier Rutte aan Obama en onderscheidt zich positief door de enorm hoge waardering voor de advertentie. Lezers vinden de inhaker spraakmakend, actueel, origineel en leuk. Op de derde plaats is de inhaakadvertentie van Lidl geëindigd. De kracht van deze advertentie is de logica van het inhaken van Lidl op het feit dat zij als beste getest is in groente en fruit. Naast een hoge waardering wekt deze inhaker ook veel interesse en is het merk Lidl sterk gecommuniceerd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMartijn Brinkhoff, Research Manager Bureau Consumenten Onderzoek: 'Kruidvat, Dirk en Lidl zijn echte dagbladadverteerders die heel goed weten hoe je het beste uit dit medium haalt. Inhakers worden door de lezer beter herinnerd, hoger gewaardeerd en zijn effectiever dan gewone advertenties.'
In het sportjaar 2012 worden weer alle advertenties onderzocht die inhaken op de sportevenementen, waaronder uiteraard het EK voetbal en de Olympische Spelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid