Overslaan en naar de inhoud gaan

Kortingscode: 10 procent mannen is wappie bij online bestelling

Opmerkelijk onderzoeksresultaat: Mannen bestellen vaker producten online waarvan zij later spijt krijgen. Ook denken ze minder goed na over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt Kortingscode.nl  naar aanleiding van eigen onder 1,050 Nederlanders. Waar bijna 10 procent van de mannen wel eens onder invloed online producten bestelt, doet slechts 2,5 procent van de vrouwen dit. Vooral drank is hier de boosdoener, gevolgd door soft- en daarna harddrugs. Opvallend is – zo stelt Kortingscode.nl - dat vooral jongeren onder invloed bestellen (10 procent) en dit percentage naarmate de leeftijd vordert sterk daalt tot slechts 1 procent van de 65-plussers.

related partner content for mobile comes here

emotie
Mannen bestellen vijf keer zo vaak iets onder invloed van alcohol dan vrouwen. Onder invloed van softdrugs gebeurt dit mannen drie keer zo vaak dan vrouwen. Ruim de helft heeft dan ook later spijt van deze aankoop. Terwijl mannen het vaakst spijt hebben van een aankoop die zij onder invloed hebben gedaan, laten vrouwen zich vaker misleiden door hun emotie of door korting. Eén op de vijf vrouwen heeft wel eens iets besteld om zichzelf op te beuren, maar krijgt vervolgens later spijt van de aankoop. Jelle van der Bij van Kortingscode.nl:  “De meeste webshops bieden klanten aan een bestelling gratis te retourneren als het product niet bevalt. Het is dus een relatief kleine moeite om de impulsaankoop om te draaien mocht er achteraf sprake zijn van spijt.”

Naast het bestellen onder invloed blijkt dat de helft van de Nederlandse mannen ook regelmatig meer bestelt dan dat zij nodig hebben. Ook jongeren doen dit met 64 procent vaak. Dit gebeurt bewust, om het bestelbedrag op te drijven en om op die manier geen verzendkosten te hoeven betalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in