KLM en Schiphol beste in social media
De prijzen werden gisteren uitgereikt tijdens het ‘Eye for Travel’ event in het Amsterdamse Mövenpick Hotel.
KLM won het van onder andere AirAsia en American Airlines.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens de jury is KLM een van de top ‘sociaal toegewijde’ bedrijven in de wereld. ‘KLM denkt echt via een social mediastrategie en linkt de performance aan businessdoelen. Buitengewoon is de hele range aan initiatieven die ze ontwikkelen, waarvan vele revolutionair. Zoals de Must See Map. Ze zijn echt een ‘social’ business, waarbij ze volledig sociale elementen hebben verweven in hun businessstrategie, beter dan wie dan ook in de luchtvaartbusiness', aldus de jury
Hieronder de cases van 7 medekandidaten, helaas staat KLM er niet tussen:
#SFAwards13 Best Airlines in Social Media - Finalist Presentations ">#SFAwards13 Best Airlines in Social Media - Finalist Presentations from SimpliFlying
Schiphol was beter dan onder andere London Heathrow en London Gatwick.
De jury vond dat Schiphol duidelijk leiderschap heeft laten zien als het gaat om een snelle implementatie vam social media. ‘Schiphol begrijpt dat merkvoorkeur wordt gebouwd door langetermijnrelaties met reizigers’, aldus de jury: ‘ Het vliegveld is in 2013 op evenwichtige wijze de beste ter wereld geworden in social media.’
In totaal deden 6 vliegvelden mee in deze categorie; naast Schiphol waren San Francisco, Dallas, Helsinki, London Gatwick, en London Heathrow. Hun cases kun je hier terugzien:
#SFAwards13 Best Airport on Social Media - Finalist Presentations ">#SFAwards13 Best Airport on Social Media - Finalist Presentations from SimpliFlying
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid