Overslaan en naar de inhoud gaan

IPG halveert nettoverlies

Interpublic Group (IPG) noteerde in 2005 een nettoverlies van 289 miljoen dollar. Daarmee is het verlies bijna gehalveerd ten opzichte van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IPG had een bureau-inkomen van 6,3 miljard dollar, een daling van 2 procent ten opzichte van een jaar eerder. De inkomensdaling heeft te maken met personeelskosten en klantverlies (zoals Bank of America en General Motors). Organische groei bleef zo ongeveer gelijk.
In het vierde kwartaal was er een nettoverlies van 34 miljoen dollar. Een groot verschil met de winst van 125 miljoen in het jaar ervoor. Maar dat had met name te maken met een goodwill-afschrijving bij Lowe.

related partner content for mobile comes here

IPG-baas Michael Roth spreekt van een ‘uitdagend en complex 2005’. IPG is bezig methet desinvesteren in niet-strategische onderdelen. Het gaat met name om onderdelen buiten de VS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in