Overslaan en naar de inhoud gaan

Invloed crisis op consumentengedrag is leeftijdgebonden

De economische crisis toont eens te meer aan dat de ene consument de andere niet is. Wat voor invloed de crisis heeft, verschilt per…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat de economische malaise effect heeft op het consumentengedrag, is duidelijk. Maar daarbij worden vaak alle consumenten over één kam geschoren. Ten onrechte, blijkt uit onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Wat voor effecten de economische crisis heeft op het aankoopgedrag hangt nauw samen met de leeftijdscategorie. Consumenten tot 34 jaar grijpen eerder naar het eigen merk, terwijl de 55-plussers merkvaster zijn en eerder trouw blijven aan het oude vertrouwde A-merk. Ook zijn consumenten tot 34 eerder geneigd om naar discounters als Aldi en Lidl te gaan.

Dat ouderen trouwer blijven aan merken, is al langer bekend. Het kan voor adverteerders aanknopingspunten bieden. Zo zouden de prijsvechters wat meer kunnen inzetten op jongere consumenten en zouden A-merken juist de oudere consument wat meer in de watten kunnen leggen.
Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in