Invloed crisis op consumentengedrag is leeftijdgebonden


Dat de economische malaise effect heeft op het consumentengedrag, is duidelijk. Maar daarbij worden vaak alle consumenten over één kam geschoren. Ten onrechte, blijkt uit onderzoek.
Wat voor effecten de economische crisis heeft op het aankoopgedrag hangt nauw samen met de leeftijdscategorie. Consumenten tot 34 jaar grijpen eerder naar het eigen merk, terwijl de 55-plussers merkvaster zijn en eerder trouw blijven aan het oude vertrouwde A-merk. Ook zijn consumenten tot 34 eerder geneigd om naar discounters als Aldi en Lidl te gaan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Dat ouderen trouwer blijven aan merken, is al langer bekend. Het kan voor adverteerders aanknopingspunten bieden. Zo zouden de prijsvechters wat meer kunnen inzetten op jongere consumenten en zouden A-merken juist de oudere consument wat meer in de watten kunnen leggen.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid