Muziek moet klikken met merk


Muziek kan positieve associaties aan het merk verbinden en zo de effectiviteit van een campagne vergroten.
Toch wordt de muziek niet altijd even zorgvuldig gekozen. Nissan lanceerde in de VS een nieuwe campagne voor de Titan Truck. In de commercials was de Colonel Bogey March te horen, bekend uit de film The Bridge on the River Kwai. In die film wordt het liedje gefloten door geallieerde krijgsgevangen die voor de Japanse vijand een brug moeten bouwen. Dat zijn associaties die voor een merk met Japanse roots, zoals Nissan, niet erg gelukkig zijn. Na klachten werd de muziek dan ook aangepast.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen minder ernstig maar even ongelukkig geval was de keuze van Lust for Life voor een commercial van de Royal Caribbean Cruise Line. Dit nummer van Iggy Pop zal babyboomers ongetwijfeld aanspreken, maar het gaat wel over heroïneverslaving.
Met andere woorden: het is goed om bij de pretest ook te kijken wat nu eigenlijk de strekking en herkomst van de gekozen muziek is. Dat kan dure blunders voorkomen.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid