Overslaan en naar de inhoud gaan

Muziek moet klikken met merk

Muziek kan de effectiviteit van een campagne aanzienlijk verhogen. Maar dan moet die muziek wel passen bij het merk. En dat gaat soms flink…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Muziek kan positieve associaties aan het merk verbinden en zo de effectiviteit van een campagne vergroten.

related partner content for mobile comes here

Toch wordt de muziek niet altijd even zorgvuldig gekozen. Nissan lanceerde in de VS een nieuwe campagne voor de Titan Truck. In de commercials was de Colonel Bogey March te horen, bekend uit de film The Bridge on the River Kwai. In die film wordt het liedje gefloten door geallieerde krijgsgevangen die voor de Japanse vijand een brug moeten bouwen. Dat zijn associaties die voor een merk met Japanse roots, zoals Nissan, niet erg gelukkig zijn. Na klachten werd de muziek dan ook aangepast.

Een minder ernstig maar even ongelukkig geval was de keuze van Lust for Life voor een commercial van de Royal Caribbean Cruise Line. Dit nummer van Iggy Pop zal babyboomers ongetwijfeld aanspreken, maar het gaat wel over heroïneverslaving.

Met andere woorden: het is goed om bij de pretest ook te kijken wat nu eigenlijk de strekking en herkomst van de gekozen muziek is. Dat kan dure blunders voorkomen.
Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in