Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet goed voor kwart van totale mediaconsumptie

Onder de Nederlandse internetbevolking is internet goed voor ruim een kwart van de totale mediaconsumptie. Dus de totale tijd die men op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat WebAds gedurende 5 maanden (maart tot en met juli 2003) heeft laten uitvoeren door MetrixLab. Voor dit onderzoek zijn ruim 10.000 bezoekers ondervraagd op 36 verschillende websites.

related partner content for mobile comes here

Waar de Nederlandse internetter in 2000 gemiddeld zo'n 6 uur per maand op het Internet doorbracht, is dit inmiddels gestegen naar 5,5 uur per week. Nog altijd voeren mannen hierbij de boventoon: zij surfen wekelijks gemiddeld 1,5 uur meer dan vrouwen.
Het aandeel van Internet in de totale mediaconsumptie ligt op 24 procent. Onder de 16 jaar ligt het aandeel zelfs op 27 procent. Adverteerders lijken zich daarvan, bij de verdeling van hun mediabudgetten, nog niet erg bewust. Een belangrijke toegevoegde waarde van adverteren op Internet ligt in het additionele bereik dat wordt verkregen. Ruim 16 procent van de bezoeken vindt plaats vanaf het werk, op een tijdstip dus dat er geen andere media worden geconsumeerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in