Internet goed voor kwart van totale mediaconsumptie
Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek dat WebAds gedurende 5 maanden (maart tot en met juli 2003) heeft laten uitvoeren door MetrixLab. Voor dit onderzoek zijn ruim 10.000 bezoekers ondervraagd op 36 verschillende websites.
Waar de Nederlandse internetter in 2000 gemiddeld zo'n 6 uur per maand op het Internet doorbracht, is dit inmiddels gestegen naar 5,5 uur per week. Nog altijd voeren mannen hierbij de boventoon: zij surfen wekelijks gemiddeld 1,5 uur meer dan vrouwen.
Het aandeel van Internet in de totale mediaconsumptie ligt op 24 procent. Onder de 16 jaar ligt het aandeel zelfs op 27 procent. Adverteerders lijken zich daarvan, bij de verdeling van hun mediabudgetten, nog niet erg bewust. Een belangrijke toegevoegde waarde van adverteren op Internet ligt in het additionele bereik dat wordt verkregen. Ruim 16 procent van de bezoeken vindt plaats vanaf het werk, op een tijdstip dus dat er geen andere media worden geconsumeerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid