Overslaan en naar de inhoud gaan

Interactieve bureaus: adverteerders blijven achter

Volgens de interactieve marketingbureaus groeien de online-marketingbudgetten bij hun klanten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar dat betekent niet dat de adverteerders bovenop de internetontwikkelingen zitten. Wel leggen adverteerders steeds complexere opdrachten bij de bureaus neer, zo zegt een meerderheid van de respondenten in een rondvraag van Tijdschrift voor Marketing onder interactieve marketingbureaus in Nederland.

related partner content for mobile comes here

De interactieve marketingbureaus kregen een aantal vragen over de ontwikkeling van hun vakgebied voorgeschoteld.

Op de vraag 'Welke ontwikkelingen in online media en online adverteren zie je' noemden de meeste respondenten met name de opkomst van social networks, mobile marketing en toenemende interesse voor analytics.

Adverteerders zullen ?indien ze gebruik willen maken van deze middelen- een stuk relevanter in hun communicatie moeten zijn. Betere kennis van de doelgroep en hun online activiteiten is daarbij nodig, aldus de bureaus.

Op de vraag 'Wie is de beste online adverteerder?', noemen de meeste bureaus Albert Heijn, gevolgd door Heineken en Volkswagen.

Het hele artikel, aangevuld met een uitgebreid overzicht van de Nederlandse interactieve marketingbureaus, staat in het van Tijdschrift voor Marketing, dat deze week op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in