Overslaan en naar de inhoud gaan

Interactieve abri op Leidseplein

Er wordt regelmatig gesproken over interactieve buitenreclame, in dat kader kreeg ik van Peter van Leeuwen van Grey een interessante…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt regelmatig gesproken over interactieve buitenreclame, in dat kader kreeg ik van Peter van Leeuwen van een interessante toepassing. Op het Leidseplein in Amsterdam staat een interactieve Abri voor de Nokia 3250.

related partner content for mobile comes here

De abri is voorzien van vier keuzebuttons. Hiermee kan het publiek een aantal keuzes maken. Zo kan men een demo bekijken, muziek beluisteren of een commercial afspelen. Met de button forward kan het publiek versneld skippen naar de volgende muziektrack.

Het ziet er aardig uit. Doet me denken aan de toepassing die je bij sommige makelaars ziet, om via bediening op de etalageruit, beeldmateriaal te bekijken. Mooi moment om aan Peter van Grey wat toelichting te vragen. Hoe hebben jullie deze campagne naar het Internet vertaald? En is zo'n idee ook op grote schaal in te zetten? Want nu staat er 1 abri op het Leidseplein en moet je het vooral hebben van free publicity. En kun je wat vertellen over doelstellingen en productie van deze campagne?

Update: Peter heeft inmiddels per e-mail gereageerd en gaf het volgende antwoord op mijn vragen:

Hallo Stephan,

Dank voor je reactie.

Even een korte reactie op je vragen:

Deze spectacular abri maakt deel uit van een grootscheepse campagne bestaande uit TV, print en reguliere outdoor.

Internet maakt onderdeel uit van de campagne in de zin van aandacht op de eigen NOKIA-site.

Geen specifieke online campagne.

Naast deze abri hebben we een gigantisch billboard in Rotterdam gerealiseerd. Zie foto en berichtje. Hierin belichten we met name de MP-3 functie van het toestel.

Doelstelling van deze spectaculars -in aanvulling op de reguliere uitingen- is om op een verrassende wijze jongeren te wijzen op dit nieuwe mobieltje wat een aantal functies combineert. Vanwege impact en budget is gekozen om de spectaculars te beperken tot 2 lokaties.

Mede gezien het feit dat het ging om een primeur was JCDecaux bereid hier tegen een alleszins redelijk bedrag aan mee te werken.""

Einde e-mail Peter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in