Overslaan en naar de inhoud gaan

Instagram, gezonder leven met foto’s.

Instagram staat bekend als het platform voor het delen van foto’s. Dankzij de mogelijkheden van de verschillende foto Apps en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dagelijks worden er tientallen miljoenen foto’s toegevoegd en elke seconde wordt er iets van 10.000 keer op een likeknop gedrukt. Indrukwekkende getallen. Facebook zag het succes vroeg aankomen en telde tot verbazing van vriend en vijand een miljard dollar neer voor het platform dat op dat moment ca. 30 miljoen gebruikers kende. Instagram maakte de afgelopen maanden zijn mobiele platform steeds meer geschikt voor de desktop. Daar was aardig wat over te doen op de social media. Het zou de nekslag zijn voor dit foto-deel-platform. Dat was althans het meest gelezen oordeel van de gebruikers. Ik ben zelf ook één van die gebruikers. Tot voor kort dacht ik dat Instagram voornamelijk over het delen van foto’s ging daar is de interface ook voor ingericht. Dat was natuurlijk kortzichtig. Instagram gaat over het delen van belevenissen. Zo ontwikkelen zich op Instagram zonder enige vorm van coördinatie communities van voornamelijk vrouwen die werken aan hun leefstijl. Die communities kunnen eenvoudig worden gevonden onder een hashtag. Bijvoorbeeld , , , , , , , , , , of . Voor deze gebruikers is Instagram het platform waar je ervaringen met elkaar deelt over onderwerpen als afvallen, fitness of een gezonde leefstijl. Er worden niet alleen tips, recepten en ervaringen met elkaar gedeeld maar ook foto’s van de veranderingen die je lijf doormaakt door het gebruik van een bepaald dieet. De hashtag toont zonder enige schaamte foto’s van before en after. Ondanks de gebrekkige tekst functie van Instagram zien steeds meer gebruikers Instagram daarbij als het platform voor hun persoonlijke dagboek. Volgers stimuleren jou in ruil voor je foto’s en je verhaal met comments, likes en smileys. Een mooie vorm van zelfmanagement. De gebruikers hebben elkaar ontdekt via de hashtag. Het geeft misschien wel een doorkijkje waar Instagram de komende jaren naar toe kan evolueren. Dit soort ontwikkelingen biedt natuurlijk volop kansen voor slimme community managers en merk specialisten en in dit licht lijkt de move van Instagram om naast het mobiele platform ook de desktop te betrekken zo gek nog niet.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in