SpinAwards 2013: mobiel ingezonden werk #4


MobileMarketing.nl zal komende tijd enkele mobiele cases in de spotlights zetten.
Hartstichting: Reanimatie app
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCredits
Concept: Hartstichting & Colours B.V.Art Direction / Design: Ivo HagoortCopy / Redactie:Hartstichting Interaction Design: Carlo Vingerling
Technische realisatie: Hans van Leuken en Franklin van Velthuizen Account:
Won van Kalsbeek, Rob van den Hoven
Verantwoordelijkheid bij klant: Harry van der Zaag, Annette Roijaards, Ank van Drenth
Case omschrijving
Vanuit de briefing en de eerste ideeën van de Hartstichting heeft Colours de designs voor de app gemaakt. Hierbij is gebruik gemaakt van dezelfde beelden die ook in andere communicatiemiddelen van de Hartstichting op het gebied van reanimatie worden gebruikt. Het design moest (met minimale aanpassingen) niet alleen bruikbaar zijn op iOS en Android, maar er moest ook zoveel mogelijk gebruik worden gemaakt van de native functies van het besturingssysteem en device. Alle teksten zijn door de Hartstichting aangeleverd. Ook de teksten voor de audio zijn aangeleverd door de Hartstichting. De audio is afkomstig van Van De Laar & Van Efferen Studio’s te Vught. Alle development heeft bij Colours plaatsgevonden. Er is uitgebreid door de Hartstichting getest, ook onder de doelgroep. Elke week krijgen 300 mensen in ons land buiten een zorginstelling een hartstilstand. Thuis, op straat of op de sportclub. In totaal zijn er 15.000 tot 16.000 slachtoffers per jaar. Nu overleeft 10 tot 20% van de slachtoffers. Door reanimatie en inzet van een AED kan dit percentage naar 25% . De Hartstichting zet zich er voor in om dit in 2016 te bereiken. Met de Reanimatie App kunnen mensen die een reanimatie-/AED-cursus hebben gevolgd hun kennis van reanimeren opfrissen. De App biedt daarnaast ondersteuning in beeld en geluid bij het verlenen van hulp bij een hartstilstand, inclusief het juiste ritme.
KPN Hi: Wall TV
Credits
Concept: Red Urban
Art Direction / Design: Demian LaVigne, Robin Pas (CD), Alex Constantinou, Vital de Frel, Kiki Ritzkya Deviyani, Ben Verveld
Copy / Redactie: Desmond Lissone, Jeroen Flink, Jelle Kolleman (CD)Interaction Design: Kees van Dorp, Ernst Dommisse
Technische realisatie: Kees van Dorp, Joran Veenstra, Teun Schade
Account: Sanne van der Bie, Marc Elbers
Verantwoordelijkheid bij klant: Dave Frauenfelder, Steffen RieterOverigen:
Eric Woning (strateeg)
Case omschrijving
Met wie bel je nou nog tegenwoordig? Alleen met je moeder, toch? Jongeren communiceren tegenwoordig alleen nog maar met hun smartphones. Ze tweeten, posten en whatsappen er op los. Hi weet als geen ander wat jongeren beweegt en speelt daarom in op deze trend, door het ouderwetse belspel Call TV nieuw leven in te blazen. Want ook zij worden niet meer gebeld. We ontwikkelden Wall TV, net als het bekende belspel Call TV, maar dan nu op je Facebook wall. Wel zo makkelijk en helemaal van deze tijd. Natuurlijk presenteert voormalig Call TV presentatrice Wytske de show. Hoe het werkt? Simpel, raad jij het woord dan win je, net als in Call TV. Wall TV speel je in de Facebook app, waar je kans maakt op waanzinnige prijzen zoals een Volkswagen UP. Spelen kan ook tegen je vrienden op jouw eigen wall. Er zijn meer dan honderd spelvarianten ontwikkeld, toegankelijk via elk apparaat: mobiel, tablet of desktop.
Staatsloterij: Droom Oud & NieuwCreditsConcept: Dennis Baars, Erik Falke, Joey Duis, Arno Sellenraad
Art Direction / Design: Arno Sellenraad, Scott van der Velden, Shop AroundCopy /
Redactie: Joey Duis, Marthijn Klopper
Interaction Design: TWNKLS
Technische realisatie: TWNKLS
Account: Robert van Dijk, Maroeschka Volker, Sarah van der Steege Verantwoordelijkheid bij klant: Marcel Ribbens, Mariska Rouwendal, Froukje Claes, Gwen de Jager
Case omschrijving
Hoe maken we de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij nog aantrekkelijker? Door beleving toe te voegen aan het lot waarmee de ervaring van winnen ‘tastbaar’ wordt! Met de interactieve 3D Augmented Reality app breng je het Oudejaarslot tot leven en stel je jouw Droom Oud & Nieuw samen. En door een foto van je droom te delen via social media kan je hem nog winnen ook! De app werd aangejaagd via een e-mailing waarin girale Staatsloterij spelers hun Oudejaarslot ontvingen, waarna al snel virale verspreiding plaatsvond. Resultaat: 53.000 downloads binnen 2 weken, wat meer dan 100.000 belevingen en veel PR & exposure op social media opleverde.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid