Overslaan en naar de inhoud gaan

HOI-cijfers 2002: oplage dagbladen gedaald

Een verrassing is het niet: de oplage van de landelijke dagbladen is in 2002 gedaald. Het AD en De Telegraaf verloren veel lezers, NRC…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit cijfers van HOI, Instituut voor Media Auditing. De grootste krant van Nederland, De Telegraaf zag de totaal verspreide oplage dalen van 807.635 in 2001 naar 792.207 vorig jaar. Algemeen Dagblad had te kampen met de grootste oplagedaling (ook procentueel): van 333.047 in 2001 naar 315.613 in 2002. De Volkskrant zag de oplage iets dalen van 333.983 naar 329.347. Trouw ging van 128.188 naar122.818 en Het Parool van 89.556 naar 87.212.

related partner content for mobile comes here

Het enige landelijke dagblad dat in oplage groeide was NRC Handelsblad: 267.201 in 2001, 268.353 vorig jaar. Voor Spits en Metro was nog geen vergelijkingsmateriaal voor handen. Spits noteerde een totaal verspreide oplage in 2002 van 378.484. Van Metro zijn helemaal geen cijfers voorhanden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in