Nieuwe glasbakcampagne van start


Initiatiefnemer van de campagne is de Stichting Promotie Glasbak. Miranda Boer, Secretaris van de Stichting Promotie Glasbak: ‘Uit onderzoek blijkt dat het voor de consument nog niet altijd even duidelijk is welk glas wel en welk glas niet in de glasbak hoort. Men weet bijvoorbeeld niet dat parfumflesjes en potjes van dagcrème ook in de glasbak horen. Daarnaast weet niet iedereen wat er met het glas uit de glasbak gebeurt. Het blijkt dat mensen overtuigd raken van het nut van de glasbak als we duidelijk maken dat hun lege glazen verpakking geen afval is, maar grondstof voor nieuwe verpakkingen.’
Een geschikt middel
De nieuwe campagne richt zich met name op jongeren, tweeverdieners in de randstad en mensen in ‘buitenshuissituaties’ en heeft nadrukkelijk geen massamediaal karakter. Miranda Boer: ‘Op basis van onderzoeksgegevens is er voor gekozen om met name te communiceren over het hoe en waarom van de glasbak en glasrecycling. Een tv -commercial is nu eenmaal niet het meest geschikte middel om deze ingewikkelde boodschap te communiceren.’ Tijdens de campagne wordt op verschillende manieren de aandacht van het publiek gevraagd. Hierbij zal het publiek telkens worden aangespoord om meer informatie in te winnen via de vernieuwde website www.glasbak.nl.
Tijdens de campagne zet de Stichting Promotie Glasbak in 2003 de volgende middelen in:
25 jaar glasbak
Op 17 mei 1978 onthulde minister Ginjaar de eerste officiële glasbak. Inmiddels, 25 jaar later, staan er ongeveer 25.000 glasbakken in Nederland. In de campagne ‘Verpakkingsglas is eindeloos’ wordt daarom speciaal aandacht besteed aan de 25e verjaardag van de glasbak.
Maltha, een van Nederlands grootste glasrecyclingbedrijven geeft – op aanvraag - rondleidingen aan journalisten en medewerkers van gemeenten en provincies.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Unieke krascodes
Stichting Promotie Glasbak organiseert later dit jaar een krasactie. Op de kraskaarten die Stichting Promotie Glasbak verspreidt, staan unieke krascodes, waarmee de klant uiteindelijk (op internet) voor verschillende prijzen in aanmerking komt. Vanzelfsprekend hebben alle prijzen een verpakking van glas!Overige middelen:
- Boomerang cards, voor diverse doelgroepen en op verschillende momenten in het jaar;
- Posters in supermarkten en bibliotheken;
- Advertenties in de boodschappenbladen van supermarkten;
- Folders voor gemeenten en horeca;
- Boekjes over glasrecycling voor gemeenten;
- Lespakketten voor basis- en middelbare scholen, bestaande uit videomateriaal en lesbrieven;
- Radio-interviews voor lokale omroepen;
- Strandacties in samenwerking met Stichting Nederland Schoon en Bacardi/Martini, bestaande uit het verspreiden van beach vilts en de vermelding van het glasbaklogo op Bacardi-strandglasbakken;
- Diverse glasinzamelingsacties met studentenverenigingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid