‘Cordiant moet Bates Worldwide verkopen’


Volgens een aantal analisten zou het vertrek van Alled Domecq de doodsteek voor de al zo hard getroffen communicatiegroep kunnen zijn. Analist Jesper Jensen at WestLB acht het goed denkbaar dat andere klanten nu ook hun relatie met Cordiant gaan herzien. ‘Ze denken: ‘Misschien weten andere cliënten iets dat ik niet weet’.’ Anderen weten te melden dat het met het merk Bates dezelfde kant op zou kunnen gaan als de verdwenen bureaus D'Arcy, Lintas en Bozell. Havas, Grey Global, Publicis Groupe en WPP Group worden genoemd als overnamepartners.
Cordiant verloor het afgelopen jaar in hoog tempo klanten als Hyundai, Woolworths en Royal Mail. Het Duitse Scholz & Friends en het Australische George Patterson Bates staan inmiddels te koop.
Allied Domecq is na het vertrek bij Cordiant al begonnen met een bureauoriëntatie voor de merken Ballentine's, Tia Maria en Malibu. Met welke bureaus het drankenconcern in gesprek is wilde het niet kwijt aan BrandRepublic.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDavid Hearn wist gisteren nog te melden dat een overname van Bates geen optie is, ‘behalve als de aandeelhouders het willen’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid