Commerciële zenders op 51 procent
De commerciële omroepen behaalden in week 16 opgeteld een marktaandeel van 51 procent. Zowel RTL4 als SBS6 deden het goed.
RTL4 behaalde een marktaandeel van 18 procent, SBS6 scoorde 14 procent. Dat was met name te danken aan de voetbalwedstrijd Feyenoord-Ajax, waar 2,25 miljoen mensen naar keken. HMG-zenders RTL5 en Yorin behaalden allebei een marktaandeel van 5 procent. SBS-zenders Net 5 en V8 scoorden 5 en 4 procent. De publieke omroepen hadden een gezamenlijk marktaandeel van 32 procent.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Best bekeken programma was Kopspijkers met ruim 2,7 miljoen belangstellenden. Baantjer trok 2,34 miljoen kijkers, Feyenoord-Ajax 2,25 miljoen, Studio Sport (zondag 19.00 uur) 2,13 miljoen en het Journaal dat daarna kwam 2,05 miljoen. De cijfers zijn afkomstig van Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid