Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft consumenten blijft merkproducten kopen

Ondanks de economische situatie, blijft de helft van de Nederlandse consumenten merkproducten kopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een op de drie Nederlandse consumenten geeft wel aan dat ze in het komende jaar meer witte producten zal aanschaffen. De keuze voor een merk of wit product hangt af van de productcategorie. De helft van de Nederlandse consumenten koopt merken, vooral in de categorieën alcoholische drank, persoonlijke hygiëne en soft drinks.

related partner content for mobile comes here

24 Pct koopt witte producten, vooral melk en diepvriesgroenten of groenten in blik. Nederlandse consumenten vinden dat witte producten een goede prijs/kwaliteit verhouding bieden. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door InSites Consulting in België, Nederland en Groot-Brittannië.

In België zijn de resultaten gelijk aan Nederland, in Groot-Brittannië geeft zelfs 44 pct van de consumenten aan merkproducten te blijven kopen.

Een kanttekening bij het onderzoek is dat het al in september 2008 is uitgevoerd. In totaal hebben 900 consumenten en 250 marketeers deelgenomen aan het online onderzoek. De cijfers zijn representatief voor de internetpopulatie van elk land, en dit naar leeftijd (18-65) en geslacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in