Helft consumenten blijft merkproducten kopen


Een op de drie Nederlandse consumenten geeft wel aan dat ze in het komende jaar meer witte producten zal aanschaffen. De keuze voor een merk of wit product hangt af van de productcategorie. De helft van de Nederlandse consumenten koopt merken, vooral in de categorieën alcoholische drank, persoonlijke hygiëne en soft drinks.
24 Pct koopt witte producten, vooral melk en diepvriesgroenten of groenten in blik. Nederlandse consumenten vinden dat witte producten een goede prijs/kwaliteit verhouding bieden. Dat blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door InSites Consulting in België, Nederland en Groot-Brittannië.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn België zijn de resultaten gelijk aan Nederland, in Groot-Brittannië geeft zelfs 44 pct van de consumenten aan merkproducten te blijven kopen.
Een kanttekening bij het onderzoek is dat het al in september 2008 is uitgevoerd. In totaal hebben 900 consumenten en 250 marketeers deelgenomen aan het online onderzoek. De cijfers zijn representatief voor de internetpopulatie van elk land, en dit naar leeftijd (18-65) en geslacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid