Overslaan en naar de inhoud gaan

Arla neemt zuivelmerken over

Onder andere Milk&Fruit en Melkunie en Breaker naar Deense zuivelgigant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Arla Foods en Koninklijke FrieslandCampina hebben een principeovereenkomst bereikt over de overname van de fabriek voor dagverse zuivel van Friesland Foods in Nijkerk. Arla Foods neemt in dat geval ook de merken Milk&Fruit en Melkunie over. Hetzelfde geldt voor de merken Breaker en Kwarkyoghurt. Voor gebruik van het merk Friesche Vlag is een licentieovereenkomst voor een periode van 10 jaar gesloten voor dagverse zuivel in Nederland. Ook het merk Melkunie (van het voormalige Campina) maakt deel uit van de overeenkomst. Het is de verwachting dat de overname in het tweede kwartaal van 2009 wordt afgerond.

related partner content for mobile comes here

De levering van boerderijmelk aan de productielocatie in Nijkerk wordt door FrieslandCampina gegarandeerd tot 1 januari 2017. De fabriek in Nijkerk produceert melk, karnemelk, yoghurts, vruchtenyoghurts, kwarkyoghurt, vla’s, pappen, Milk&Fruit en Breaker. In Nijkerk worden de dagverse zuivelproducten geproduceerd onder het merk Friesche Vlag en voor huismerken van supermarkten. In de fabriek werken 500 medewerkers, waarvan 150 uitzendkrachten. De omzet bedroeg in 2007 215 miljoen euro.

De definitieve afronding van de overdracht van de activiteiten is afhankelijk van instemming van de Europese Commissie, de NMa en het advies van de ondernemingsraad van Friesland Foods Fresh in Nijkerk. De overnameprijs wordt niet bekend gemaakt.

Bron: Distrifood

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in