Unilever komt met biologische producten
De producten met EKO-keurmerk worden gelijktijdig in Nederland en Duitsland geïntroduceerd, meldt het AD. Het initiatief is bijzonder, omdat Unilever ruim twee jaar geleden nog aangaf, géén brood te zien in biologisch. Unilever-woordvoerder Fleur van Bruggen: 'Consumenten geven nu aan, dat zij graag biologisch willen. Als de bio-mixen aanslaan, gaan we ook kijken bijvoorbeeld soepen en pastasauzen.’
Merkendeskundige Paul Moers ziet de stap van Unilever als ’een klap terug naar de Albert Heijn’s en Tesco’s van deze wereld’. De A-merken hebben het de laatste jaren moeilijk door de opkomst en groei van de huismerken in de supermarkt. In Nederland maakt vooral Albert Heijn veel werk van zijn ’eigen merk’.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMoers: 'Unilever heeft vast goed gekeken naar het succes van Albert Heijn. AH heeft een succesvol eigen biologisch merk opgebouwd. De consument van nu is geinteresseerd en bereid wat meer te betalen voor duurzaamheid. Ik denk ook niet, dat eventueel dalende bestedingen als gevolg van de economische crisis de trend naar duurzaam zal tegenhouden.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid