Overslaan en naar de inhoud gaan

Hamburgers en pasta met korting

De Zomerhits-campagne van Albert Heijn is hard op weg zelf dé zomerhit van 2011 te worden. De campagne heeft een groot viraal effect,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Marielle Scholten van TWBA\Neboko, is er helemaal geen PR ingezet om deze campagne te laten vliegen. "We geloofden sterk in dit concept en dat blijkt terecht. Er ontstaat een sneeuwbaleffect op social media. De is een grote hit. We wilden graag ringtones laten maken van de nummers, maar helaas kwamen we niet uit de onderhandelingen met de oorspronkelijke makers van de nummers. Grappig genoeg is er zoveel vraag naar het nummer en naar ringtones, dat mensen deze zelf ontwikkelen."

related partner content for mobile comes here

Zo maakte een fanatieke fan een van de zingende Harry, die inmiddels al bijna 120.000 keer bekeken is. En werd er een opgericht. Ook de URL werd snel geclaimd, al gebeurt hier niet bijzonder veel. Het nummer werd bovendien aangevraagd in de Coen en Sander show, die zelf ook groot zijn, en er zijn zelfs gespot die de Hamburgerhit aan hun repertoire hebben toegevoegd. En natuurlijk was de songtekst al , waar ook gespeculeerd wordt over volgende zomerhits.

Scholten wil niet zeggen hoeveel commercials er nog volgen, maar: "Er komen zeker meer." Hieronder vind je in ieder geval de primeur van de tweede commercial, die vanaf zondag on air gaat. Deze week zingt Harry over pasta met korting, op de maat van La Bamba. "Lalalalala pasta!" Waarschijnlijk iets minder aanstekelijk dan "Wooh ohoho ooh!", maar Harry brengt het overtuigend. Alleen Albert Heijn komt weg met zoveel lulligheid, en maakt er nog een hit van ook.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in