BP maakt nieuwe commercial
BP maakte weer een televisiecommercial, voor de Britten en voor het eerst sinds de olieramp in de Golf van Mexico, meer dan een jaar geleden.
De commercial is gemaakt door Ogilvy & Mather, ter gelegenheid van de sponsoring van de Olympische en de Paralympische Spelen in Londen, 2012. In de commercial spelen de Britse atleten een hoofdrol. Pay off: Fuelling the future.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisNaast TV wordt er ook print, outdoor en digitaal ingezet.
De campagne moet BP in een wat positiever daglicht stellen, helemaal na het nieuws dat BP zelf verantwoordelijk zou zijn geweest voor alle gemaakte fouten, die leidden tot de olieramp in 2010.
Lijkt me een lastige klus, ondanks het feit dat je refereert aan zo’n positief evenement als de Olympische Spelen.
De buzz rond BP is in ieder geval wel weer iets positiever: in de weken na de ramp stond BP op -73,2, en nu is dat -9,9 (bron: BrandIndex van YouGov).
Op Youtube werkt BP hard aan eerherstel: de oliemaatschappij richtte een speciale pagina in met video-interviews, waarin gedupeerden vertellen hoe BP ze weer op de been heeft geholpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid