Greenpeace boycot Esso effectief


Tot de boycot was vorig jaar opgeroepen nadat Esso-moeder ExxonMobil met een campagne in de VS president Bush trachtte te bewegen Kyoto niet serieus te nemen. En ExxonMobil ondersteunde onlnags ook een campagne tegen vergaande afspraken in Johannesburg om klimaatsveranderingen tegen te gaan.
BrandWeek meldt dat uit cijfers van Mori Social Research blijkt dat het aantal ‘tankers’ dat zegt Esso te gebruiken met ongeveer een kwart is gedaald sinds de door onder andere Bianca Jagger en Rory Bremner ondersteunde Greenpeace-campagne in Engeland begon. Dat betekent een verlies van een miljoen klanten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Britse anti-Esso-campagne wordt ook gesteund door de milieuorganisaties Friends of the Earth en People & Planet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid