Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace boycot Esso effectief

De boycot in Engeland van Esso-benzinepompen vanwege het standpunt van dat concern over Kyoto blijkt te werken, zo blijkt uit cijfers van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot de boycot was vorig jaar opgeroepen nadat Esso-moeder ExxonMobil met een campagne in de VS president Bush trachtte te bewegen Kyoto niet serieus te nemen. En ExxonMobil ondersteunde onlnags ook een campagne tegen vergaande afspraken in Johannesburg om klimaatsveranderingen tegen te gaan.

related partner content for mobile comes here

BrandWeek meldt dat uit cijfers van Mori Social Research blijkt dat het aantal ‘tankers’ dat zegt Esso te gebruiken met ongeveer een kwart is gedaald sinds de door onder andere Bianca Jagger en Rory Bremner ondersteunde Greenpeace-campagne in Engeland begon. Dat betekent een verlies van een miljoen klanten.

De Britse anti-Esso-campagne wordt ook gesteund door de milieuorganisaties Friends of the Earth en People & Planet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in