Overslaan en naar de inhoud gaan

Klant wil ‘retailtainment’

Lage prijzen en 'Buy One Get One Free'-aanbiedingen in de supermarkt zijn niet meer genoeg om de klant te verleiden en vast te houden. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leuk hoor, al die voordelige aanbiedingen. Maar bij de concurrent is het allemaal net zo goedkoop, en zelfs de bonuskaart is tegenwoordig een standaardvoorziening in elke supermarkt. De klant van nu heeft behoefte aan iets ánders dan de zoveelste prijspakker. Slimme retailers bevrijden zich dus van hun fixatie op lage prijzen en schakelen over op meer creatieve marketingmethoden, zoals productdemonstraties en proeverijen, gratis recepten, maaltijdsuggesties et cetera. Daarbij zijn topmerken zeer gewild als middel om de klant een gevoel van luxe en persoonlijke aandacht te geven. Toegevoegde waarde, heet dat, of 'retailtainment'. Wat overigens niet wil zeggen dat de prijs daarbij geen rol speelt; maar er moet méér zijn te halen dan alleen financieel voordeel. Gemak bijvoorbeeld, zoals blijkt uit het voorbeeld van een grote Britse levensmiddelenketen. Daar werden de klanten helemaal gek van alle acties en promoties rond de kerstdagen. 'Ons grootste probleem is verstopping' aldus het hoofd van de afdeling winkeldemonstraties. 'Met de kerst willen de mensen gewoon de winkel door kunnen. Als we niet oppassen zorgen we alleen maar voor meer ongemak.'

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in