IDC: 'CRM nog steeds interessante markt'
De benadering is pragmatischer geworden. Niet langer wordt CRM software aangekocht, omdat het nu eenmaal in de mode is. ‘Door deze wat terughoudende benadering in combinatie met de economische groeivertraging, zien we aanmerkelijk lagere groeicijfers dan in voorgaande jaren in een nog steeds interessante markt’, aldus Paula Breedveld, senior research analyst bij IDC Benelux. In het rapport voorspelt IDC Benelux voor de komende jaren een groei van 19 procent. De uitgaven aan CRM software in 2001 bedroegen 102 miljoen euro. In 2002 zal dit bedrag toenemen tot 121 miljoen euro. De meeste groei in bestedingen valt niet langer toe te schrijven aan de traditionele groeimarkten telecom en financiële dienstverlening, hoewel de meeste leveranciers hier nog steeds veel aandacht aan besteden. De sterkste groei wordt voorspeld voor nutsbedrijven, overheid en gezondheidszorg, zo valt te lezen in het IDC rapport.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid