Overslaan en naar de inhoud gaan

IDC: 'CRM nog steeds interessante markt'

CRM is al lang niet meer de ‘booming market’ van eind jaren negentig, hoewel het onderwerp nog wel steeds hoog op de corporate…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De benadering is pragmatischer geworden. Niet langer wordt CRM software aangekocht, omdat het nu eenmaal in de mode is. ‘Door deze wat terughoudende benadering in combinatie met de economische groeivertraging, zien we aanmerkelijk lagere groeicijfers dan in voorgaande jaren in een nog steeds interessante markt’, aldus Paula Breedveld, senior research analyst bij IDC Benelux. In het rapport voorspelt IDC Benelux voor de komende jaren een groei van 19 procent. De uitgaven aan CRM software in 2001 bedroegen 102 miljoen euro. In 2002 zal dit bedrag toenemen tot 121 miljoen euro. De meeste groei in bestedingen valt niet langer toe te schrijven aan de traditionele groeimarkten telecom en financiële dienstverlening, hoewel de meeste leveranciers hier nog steeds veel aandacht aan besteden. De sterkste groei wordt voorspeld voor nutsbedrijven, overheid en gezondheidszorg, zo valt te lezen in het IDC rapport.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in