Overslaan en naar de inhoud gaan

Google meet straks hoe belangrijk we zijn

Stel dat een cijfer zou kunnen aangeven hoe invloedrijk je bent. Bijvoorbeeld hoeveel mensen je kent, hoe vaak je met ze praat, hoeveel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En stel dat jouw score dan kan worden vergeleken met scores van zo ongeveer ieder ander in de wereld. Zoiets is in de maak, bij Google. Google heeft een patentaanvraag lopen op een technologie die leden van sociale netwerken als FaceBook en MySpace rangschikt op een invloedsschaal.

related partner content for mobile comes here

Als dat lukt, wordt advertising op dat soort netwerken misschien eindelijk eens winstgevend. De invloedsanalyses zijn dan ook geen academische interesse van Google maar een nieuwe poging om de (zwaar) tegenvallende inkomsten op Web 2.0 op te vijzelen.

Adverteerders kunnen zich beperken tot de profielpagina’s van de meest invloedrijke netwerkers, in de wetenschap dat hun uitingen daar de meeste aandacht krijgen en het snelst worden verspreid.

Dit is een samenvatting van een artikel uit BusinessWeek.Marketing International verzamelt de belangrijkste artikelen uit 50 internationale marketingvakbladen. De artikelen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in