Overslaan en naar de inhoud gaan

Google, Facebook, Microsoft en Twitter bundelen krachten tegen extremistische content

De belofte komt na een meeting met de Britse minister van Binnenlandse Zaken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Naast de techgiganten zaten ook vorige week donderdag ook enkele kleinere partijen aan tafel bij minister Amber Rudd. Tijdens de meeting werd besproken hoe men samen maatregelen zou kunnen nemen tegen propaganda van extremistische organisaties.

related partner content for mobile comes here

Zo schrijft . De beslissing komt meer dan een week na de terroristische aanslag in Londen, waarbij vier mensen het leven lieten. Rudd wil het liefste dat veiligheidsdiensten toegang krijgen tot bijvoorbeeld Whatsapp, om end-to-end encrypted boodschappen te kunnen lezen.

Na de bijeenkomst beloofden de techbedrijven om voortaan beter samen te werken, en samen te onderzoeken of er mogelijkheden zijn om terroristische boodschappen eerder te identificeren en te verwijderen. Zo zeggen ze in een gezamenlijk statement.

De Britse minister wil echter veel meer: de techbedrijven (niet alleen de grote, maar ook de kleinere) zouden niet alleen maar terroristische boodschappen achteraf moeten verwijderen, maar ook moeten voorkomen dat de content überhaupt wordt geplaatst.

Kritiek
Tech- en mediabedrijven staan al langer onder druk. Eerder was er vanuit adverteerdershoek al , ook op , vanwege het plaatsen van advertenties op extremistische sites en andere sites met dubieuze content.

Daarnaast blijven de issues over transparantie en vertrouwen als het gaat om digital advertising. De baas van het Britse IAB, John Mew, uitte onlangs zijn zorgen tegen . Volgens hem kan de industrie al een groot verschil maken door zich aan enkele simpele regels en principes te houden. Bijvoorbeeld door gewoon te stoppen met het aanbieden van advertenties die irriteren. Daarnaast zouden adverteerders moeten stoppen met het gebruiken van click-through rates als belangrijke metric. Beter is het om te kijken naar langetermijnresultaten: groei van merkperceptie en sales, aldus Mew.

Bronnen: Bloomberg, The Drum, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
KiranKumar

I believe that avoiding packaged foods may be the first step to lose weight. They will taste great, but packaged foods currently have very little vitamins and minerals, making you eat more simply to have enough vitality to get through the day. For anyone who is constantly feeding on these foods, switching to whole grain products and other complex carbohydrates will help you have more vitality while eating less. Great blog post. find more info

Kirankumar

Hello I am so delighted I located your site, I really located you by mistake, while I was looking on yahoo for something else, Anyways I am here now and could just like to say cheers for a tremendous post and a all round entertaining website. Please do keep up the great work. pop over to this web-site

KiranKumar

We imagine that is a thing a lot of us complete so you may not be by itself. official website

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in