Fortis Bank en Kaboem in Me & My Money


Fortis Bank wil op deze manier de jongeren in Nederland meer betrekken bij bankzaken en tevens haar merkbekendheid en merkvoorkeur bij deze doelgroep vergroten. Eén van de eerste activiteiten is een online ‘zakgeld-vergelijk-module’ Me & My Money genaamd.
Uit onderzoek blijkt dat tweens (9-15 jaar) de bank zien als ‘iemand die past op mijn geld’. Maar als gekeken wordt naar de toptien bestedingen van deze groep (die inmiddels gemiddeld 45 euro per maand te besteden heeft), dan staat sparen op nummer 6 bij meisjes en op nummer 3 bij jongens. De tween is blijkbaar dus toch zeer begaan met financiële planning, concludeert Kaboem.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet blijkt dat de jongeren vaak niet bewust klant van een bepaalde bank zijn. Ze zijn tevreden over hun bank, maar weten eigenlijk niet waarom. Jongeren zeggen dat de bank de relatie kan verbeteren door meer rente en geld te geven en relatiegerelateerde zaken aanbieden, zoals cadeaus, prijsvragen, acties en leukere post op de deurmat.
Aan de hand van de bevindingen uit bovenstaande onderzoek is besloten een financieel onderdeel op Kaboem te ontwikkelen, in nauwe samenwerking met Fortis Bank. Op dit ‘Me & My Money eiland’, dat vanaf medio april live zal gaan, staan financiële zaken centraal, op de manier die de tween wil.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid