Overslaan en naar de inhoud gaan

Fortis Bank en Kaboem in Me & My Money

Fortis Bank en Kaboem, het interactieve marketingplatform voor tweens, zijn overeengekomen gezamenlijk marketingactiviteiten op te gaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fortis Bank wil op deze manier de jongeren in Nederland meer betrekken bij bankzaken en tevens haar merkbekendheid en merkvoorkeur bij deze doelgroep vergroten. Eén van de eerste activiteiten is een online ‘zakgeld-vergelijk-module’ Me & My Money genaamd.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek blijkt dat tweens (9-15 jaar) de bank zien als ‘iemand die past op mijn geld’. Maar als gekeken wordt naar de toptien bestedingen van deze groep (die inmiddels gemiddeld 45 euro per maand te besteden heeft), dan staat sparen op nummer 6 bij meisjes en op nummer 3 bij jongens. De tween is blijkbaar dus toch zeer begaan met financiële planning, concludeert Kaboem.

Het blijkt dat de jongeren vaak niet bewust klant van een bepaalde bank zijn. Ze zijn tevreden over hun bank, maar weten eigenlijk niet waarom. Jongeren zeggen dat de bank de relatie kan verbeteren door meer rente en geld te geven en relatiegerelateerde zaken aanbieden, zoals cadeaus, prijsvragen, acties en leukere post op de deurmat.

Aan de hand van de bevindingen uit bovenstaande onderzoek is besloten een financieel onderdeel op Kaboem te ontwikkelen, in nauwe samenwerking met Fortis Bank. Op dit ‘Me & My Money eiland’, dat vanaf medio april live zal gaan, staan financiële zaken centraal, op de manier die de tween wil.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in